• Anonym (ajajaj)

SNABB HJÄLP ÖNSKAS! Har så vansinnigt ont i axeln - vilken värktablett är det man ska undvika att ta när man försöker bli gravid?!

Snabb hjälp önskas! Sitter här med Treo och Ipren men jag minns att det är någon värktablett man inte ska ta när man försöker bli gravid eftersom det tunnar ut slemhinnorna eller vad det var - men VILKEN?!

Vad kan jag ta! Har så ont så jag kan dö och har hållt mig ändå till nu men jag måste ta något! Vad?!

• Svar på tråden SNABB HJÄLP ÖNSKAS! Har så vansinnigt ont i axeln - vilken värktablett är det man ska undvika att ta när man försöker bli gravid?!
  • Anonym

vet inte vilken man ska undvika men alvedon är ju bäst.
    Allt som inte är antiinflamatoriskt är väl rätt bra tror jag..

• Blåbärspaj

alvedon kan du ta när du är gravid.

• Anonym (ibiza)

Nä Ipren ska du absolut inte ta om du vill bli gravid.

• Lucian Caesar

läste inte allt såg att du inte var gravid så då vet jag inte, men e man gravid så e ipren ej bra, treo vet jag faktiskt inte.
    kolla på fass.se annars

• kirei

Treo ska vara okej innan graviditet, men Ipren bör du inte ta, som så många redan påpekat (fyller bara i).

• vernis

fråga på apoteket de vet någ annars kan ta alvedon det är ofarligt

• Anonym (ajajaj)

Tack alla som svarar. Är ni helt hundra på att alvedon är ok även INNAN graviditet också? Jag är ju inte gravid än (har ägglossning precis nu och hoppas på att bli det nu i dagarna däremot... om jag bara kan sluta ha så ont vill säga!)

Säkert att jag kan ta alvodon nu? Knappt att jag kan skriva, så ont gör det

• vernis

alevdon går helt bra står fass
    Graviditet
    Inga kända risker vid användning under graviditet.
    den du inte ska ta är voltaren

• This is me2

Anonym (ajajaj) skrev 2008-04-25 19:40:09 följande:

Tack alla som svarar. Är ni helt hundra på att alvedon är ok även INNAN graviditet också? Jag är ju inte gravid än (har ägglossning precis nu och hoppas på att bli det nu i dagarna däremot... om jag bara kan sluta ha så ont vill säga!)Säkert att jag kan ta alvodon nu? Knappt att jag kan skriva, så ont gör det
    Japp, det är säkert. Du kan ta allt som har paracetamol som verksamt ämne. Alvedon, panodil, curadon..
  • vernis

så eftersom man kanäta den när man är gravid och barn kan få den nästan alla får eftersom det är väldigt bra tabl som är snäll mot kroppen och magen

• Anonym (ajajaj)

Ok, tack. Jag tror er Jag ringde sjukvårdsrådgivningen också och hon trodde att det kunde vara någon inflammation i en muskel och då är det ju just de antiinflammatoriska preparaten som hjälper.. men jag ska prova med alvedon nu till att börja med och se om smärtan blir bättre och håller det i så får jag få en jourtid ikväll.

TACK alla snälla goa underbara människor som hjälper till när det är såhär! Alvedon nästa!!

Svar på tråden SNABB HJÄLP ÖNSKAS! Har så vansinnigt ont i axeln - vilken värktablett är det man ska undvika att ta när man försöker bli gravid?!