• 86september

Kan man tvätta skor i tvättmaskinen?

Har ett par vita converse (tygskor) som är hur smutsiga som helst... Kan man tvätta dom i tvättmaskin? Nån som tvättat skor innan, har själv aldrig gjort det... Vilken temp. iså fall?

• Svar på tråden Kan man tvätta skor i tvättmaskinen?
  • IaOnDaFluff

tygskor ska gå i tvättmaskin, ingen aning om temp dock..

• Rebecka75

Testa med låg temperatur för säkerhets skull. jag brukar köra alla sorts tygskor i 40 o det brukar räcka.

• miagräddnos

Jag har oxå sådana vita tygskor (fast Puma) och dom har kag slängt in i maskinen på 40 grader. Det räcker, inte varmare.

• Flaxa1

Jag brukar köra på 60, för att döda alla svettbakterier o så. Men risken är att sulan släpper efter ett tag om man kör på för hög värme.

• Mellvis

tvätta i 40grader, brukar tvätta jympadojor.
    Har även tvättat skinnjackor 40 grader,blev som nya.

• Felice

Visst kan du tvätta skorna! Med risk för att de går sönder eller blir missfärgade såklart!!

• AstraTrillian

Slänger i mina converse med jämna mellanrum på 40 grader. Blir jättefina Mitt gamla par tvättades säkert 10 ggr i maskin.

• Ann Lee

Använder ni centrifugering då eller kan det förstöra maskinen ifall man tvättar skor och centrifugerar?

• EW85

Jag brukar centrifugera, annars tar det evigheter att få de torra (det tar det även med centrifug, visserligen...)

Svar på tråden Kan man tvätta skor i tvättmaskinen?