Kan man tvätta skor i tvättmaskinen?
Har ett par vita converse (tygskor) som är hur smutsiga som helst... Kan man tvätta dom i tvättmaskin? Nån som tvättat skor innan, har själv aldrig gjort det... Vilken temp. iså fall?
Har ett par vita converse (tygskor) som är hur smutsiga som helst... Kan man tvätta dom i tvättmaskin? Nån som tvättat skor innan, har själv aldrig gjort det... Vilken temp. iså fall?
tygskor ska gå i tvättmaskin, ingen aning om temp dock..
Testa med låg temperatur för säkerhets skull. jag brukar köra alla sorts tygskor i 40 o det brukar räcka.
Jag har oxå sådana vita tygskor (fast Puma) och dom har kag slängt in i maskinen på 40 grader. Det räcker, inte varmare.
Jag brukar köra på 60, för att döda alla svettbakterier o så. Men risken är att sulan släpper efter ett tag om man kör på för hög värme.
tvätta i 40grader, brukar tvätta jympadojor.
Har även tvättat skinnjackor 40 grader,blev som nya.
Visst kan du tvätta skorna! Med risk för att de går sönder eller blir missfärgade såklart!!
Slänger i mina converse med jämna mellanrum på 40 grader. Blir jättefina Mitt gamla par tvättades säkert 10 ggr i maskin.
Använder ni centrifugering då eller kan det förstöra maskinen ifall man tvättar skor och centrifugerar?
Jag brukar centrifugera, annars tar det evigheter att få de torra (det tar det även med centrifug, visserligen...)