• Umm Israa

Förvärkar?

Vad är det jag känner? Det strålar neråt ändå ut i benen, typ som knivhugg lite då och då, ont i nedre delen av ryggen som fan när det här börjar, det trycker mot ändtarmen men gör mer ont än den vanliga "nödigkänslan"...magen stelnar lute då och då också.. Vad är detta?

• Svar på tråden Förvärkar?
  • Glad i hågen

Låter som att du kan ha sammandragningar och förvärkar. Det är som mensvärk och så blir magen hård som en läderboll, eller som om du gjort 100 situps...

• Umm Israa

ok...så dte kan inte vara "riktiga värkar"? Eller gör de rejält ont? Jag manr nu gör det ont men är inte "olidligt"...

• xenaa

strålar det ut mot benet så kan de vara ischias! de hade jag med plus förvärkar på det härligt ... not!

♥LEO♥
  • xenaa

missade lite tex.t

låter inte som värkar. värkar märker du av det lovar jag. förvärkar är när magen blir hård och samtidigt göra lite ont. men dessa är inte regelbundna. kan komma nån gång då och då

♥LEO♥
  • Umm Israa

irschias har jag haft under hela graviditeten så det vet jag garanterat hur det känns =)

• xenaa

ok för det hade jag med men sen började det stråla ner mot benet. och min bm sa att det var ischias.
    förvärkar är ju nått annat liksom.

♥LEO♥
  • Umm Israa
    xenaa skrev 2008-04-25 22:29:48 följande:
    ok för det hade jag med men sen började det stråla ner mot benet. och min bm sa att det var ischias. förvärkar är ju nått annat liksom.
    ja, irschias strålar alltid ner mot benet(benen..uscha har lidit av det lääänge, grav har gjort det 100 ggr värre...
Svar på tråden Förvärkar?