hej, vi har också en son med IgA - brist och i vissa perioder har det varit väldigt tufft. I år så har det äntligen känts som det är på väg åt rätt håll, förutom den sista månaden då det har varit många svängar med astmatisk hosta, snuva m.m. Han har också en del andra saker som gör att vi också är i sjukhussvängen en hel del och vi brukar också få antibiotika, hans läkare har skrivit i hans journal - frikostig med antibiotika, för att andra läkare ska läsa, visserligen fungerar det aldrig när vi hamnar på ex. primärvårdsjouren utan får alltid ringa hans läkare.
linslus - Det här pnemokockervaccinet - hur gammal är er son? För jag har funderat på om vi borde se till att han får det. Jag undrar också om det här du skriver - om man har tur så kan den bli starkare senare i livet. Jag har fått höra utav Isaks läkare att det är som värst nu, men sedan blir det bättre och det kommer inte att märkas alls. Vad har ni fått för information?
Miss misan - vi hade samma upplevelse, de letade efter gluten på Isak eftersom han inte gick upp i vikt och hittade istället IgA- brist och sa till oss att gluten kan inte påvisas eftersom han inte hade dessa antikroppar.