När slutar man med mössa under sommaren?
Dottern 8 mån har fortfarande mössa ute, inte så konstikgt kanske men det har varit upp mot 16 grader här.
Hur varmt skall det vara för att man inte skall ha på dem mössa?
Dottern 8 mån har fortfarande mössa ute, inte så konstikgt kanske men det har varit upp mot 16 grader här.
Hur varmt skall det vara för att man inte skall ha på dem mössa?
Jag har bara haft huva över huvudet på honom i dag, vår son är 5 månader och ligger i en varm vagn, han höll på att svettas bort i dag när vi haft så varmt i stockholm.
För min del slutar jag inte med mössa... Fast jag går över till solhatt. Att vara barhuvad är ju inte nåt alternativ för dom små, tycker jag, nu när solen är så farlig.
Har dom väldigt tunt hår så tycker jag att det är lagom att byta till solhatt när det är ungefär den temperaturen. Om det inte blåser. Då väntar jag nog till det är upp emot 20 grader.
Vi hade 17 grader i skuggan idag, inte så blåsigt, och strålande sol. Då hade lillan solhatt.
Jag har fortfarande mössa på min dotter och hon är 2½år Den enda skillnaden är att jag har en tunnare mössa på henne.
Och nu dom senaste dagarna när det har varit upp mot en 20 grader så har hon haft en keps
Det märker man ju om barnet blir vädigt varmt..men man måste ju ha ngn form av skydd ex solhatt på sommaren, man ska ju inte låte en 8månaders vara i solen utan ngt på huvudet
Jag frågade på BVC idag och då sa hon typ hela sommaren och man har ju inte linne på dem heller. Men hon var nog förvirrad eller nått för hon kallade dottern han hela tiden idag :)...
Ja, här var det också solhatt när han var uppe ur vagnen, för varmt med mössa.
Men jag tänkte mer för att inte kyla ner dem tex till och från bilen osv. När de är i solen så fattar jag att de behöver skydd i form av solhatt eller mössa.
Måns har keps på sig när vi är ute. Ibland solhatt. Började med det för några dagar sen. Han är 5,5 månad.
Min son slutade med mössa i förrgår (9m om en vecka) då han slet slnder sin mössa, måste leta upp en solhatt eller tjepa fast en keps på honom
Samma här!
Min storasyster har två töser med TJOCKT hår sen födseln (dom har bara mössa på vinter och ibland keps på sommaren) och hon förstår inte alls varför jag "envisas" med att ha något på huvudet på mina barn året om...
Mössa har man ju inte bara för att de ska vara varmt. Utan även för vind, sol osv.. Dottern som e 1 år snart komma få ha mössa/solhatt även i sommar..
jag använder mössa så länge som vinden forfarande är kall, sedan går jag över till solhatt.