• FruStolpe

Går det inte att spritsa med LAKTOSFRI GRÄDDE???

Gör tårta till svärfars 60års kalas imorgon med laktosfri grädde. Men den verkar så lös, fast man vispar och vispar... Går det alls att spritsa med den eller kommer det att bara rinna?

• Svar på tråden Går det inte att spritsa med LAKTOSFRI GRÄDDE???
  • Luddvar

Har faktiskt aldrig testat att spritsa med den men vet att man får vispa den tills man nästan bryter ihop innan den är någorlunda fast. Har du vispat skithårt?

• FruStolpe
    Luddvar skrev 2008-04-25 23:12:43 följande:
    Har faktiskt aldrig testat att spritsa med den men vet att man får vispa den tills man nästan bryter ihop innan den är någorlunda fast. Har du vispat skithårt?
    JAAA, jag tror att jag har vispat skithårt.
    Men får väl be mannen komm och vispa.
  • AnnaGBG

Ja, jag har vispat och spritsat laktosfri grädde. Fast jag undrar om den inte skulle vara iskall när man vispade för att det skulle bli bra? Fundersam

• FruStolpe
    AnnaGBG skrev 2008-04-25 23:16:04 följande:
    Ja, jag har vispat och spritsat laktosfri grädde. Fast jag undrar om den inte skulle vara iskall när man vispade för att det skulle bli bra?
    Ahaa...ok!
    Står på kylskåpet att det är 4grader där.... Ska det vara ännu kallare då?
  • Luddvar
       Lurig grädde det där.  Men god.
    FruStolpe skrev 2008-04-25 23:14:34 följande:
    JAAA, jag tror att jag har vispat skithårt. Men får väl be mannen komm och vispa.
  • Heranell

Tar mkt längre tid att vispa än vanlig tycker jag. Har dock inte provat att spritsa.

• AnnaGBG
    FruStolpe skrev 2008-04-25 23:17:02 följande:
    Ahaa...ok!Står på kylskåpet att det är 4grader där.... Ska det vara ännu kallare då?
    Jag kommer inte ihåg om det var så... eller om jag blandar ihop det med mellangrädde eller något

I allafall så vet jag ATT det går...på något sätt!
  • AnnaGBG
    AnnaGBG skrev 2008-04-25 23:18:01 följande:
    Jag kommer inte ihåg om det var så... eller om jag blandar ihop det med mellangrädde eller något I allafall så vet jag ATT det går...på något sätt!
    Alltså jag blandar inte ihop den laktosfria med mellangrädde utan bara om det var mellangrädde eller laktosfri som skulle vispas iskall...
  • FruStolpe
    Luddvar skrev 2008-04-25 23:17:03 följande:
       Lurig grädde det där.  Men god.
    [/citat]

Vekligen..
    Heranell skrev 2008-04-25 23:17:56 följande:
    [citat]
    Tar mkt längre tid att vispa än vanlig tycker jag. Har dock inte provat att spritsa.
    [/citat]

Ok...
    AnnaGBG skrev 2008-04-25 23:18:01 följande:
    [citat]
    Jag kommer inte ihåg om det var så... eller om jag blandar ihop det med mellangrädde eller något I allafall så vet jag ATT det går...på något sätt!
    Hmmm..ok.
  • Nina1982

JO det går jättebra, tar bara lite mer tid så vispa vidare. Men det går jättebra att spritsa, har  jag gjort flera gånger!

• Dorizz

Om man ser till att grädden är iskall, inte frusen.. Men man kan lägga in förp. ett tag i frysen innan man vispar så går det ju jättelätt tycker jag!
    Spritsa går utmärkt!

• Fru Indosaurie

jag har aldrig haft problem med att spritsa med den så det ska gå

Opinions are like assholes. Everybody has one.
  • Antitrend

Jag är vegan och köper i sådan fall en "sprutklar" grädde. Alltså på sprut/spritsflaska. Finns flera. Men den är inte bara "laktosfri" utan mjölkfri.
    Men supergod och funktionell.

Vegan - for the sake of My Soul.
  • FruStolpe

Tack för alla era svar... precis som ni sa så blev grädden bra om man vispade läng. Tårtan är färdig ovh blev precis lika fin som alla andra tårtor.

Svar på tråden Går det inte att spritsa med LAKTOSFRI GRÄDDE???