Går det inte att spritsa med LAKTOSFRI GRÄDDE???
Gör tårta till svärfars 60års kalas imorgon med laktosfri grädde. Men den verkar så lös, fast man vispar och vispar... Går det alls att spritsa med den eller kommer det att bara rinna?
Gör tårta till svärfars 60års kalas imorgon med laktosfri grädde. Men den verkar så lös, fast man vispar och vispar... Går det alls att spritsa med den eller kommer det att bara rinna?
Har faktiskt aldrig testat att spritsa med den men vet att man får vispa den tills man nästan bryter ihop innan den är någorlunda fast. Har du vispat skithårt?
Ja, jag har vispat och spritsat laktosfri grädde. Fast jag undrar om den inte skulle vara iskall när man vispade för att det skulle bli bra?
Tar mkt längre tid att vispa än vanlig tycker jag. Har dock inte provat att spritsa.
JO det går jättebra, tar bara lite mer tid så vispa vidare. Men det går jättebra att spritsa, har jag gjort flera gånger!
Om man ser till att grädden är iskall, inte frusen.. Men man kan lägga in förp. ett tag i frysen innan man vispar så går det ju jättelätt tycker jag!
Spritsa går utmärkt!
jag har aldrig haft problem med att spritsa med den så det ska gå
Jag är vegan och köper i sådan fall en "sprutklar" grädde. Alltså på sprut/spritsflaska. Finns flera. Men den är inte bara "laktosfri" utan mjölkfri.
Men supergod och funktionell.
Tack för alla era svar... precis som ni sa så blev grädden bra om man vispade läng. Tårtan är färdig ovh blev precis lika fin som alla andra tårtor.
klart det går!