• mirrebusan

bra tips mot blåsa i munnen?

som rubriken låter.

har fått en blåsa i underkäken vid tandkötts kanten och de gör jätte ont. nån som har nått bra tips mot detta.
    gärna huskur.

• Svar på tråden bra tips mot blåsa i munnen?
  • AnnaGBG

Borsta sönder den med tandborsten så det störtblöder. Sen försvinner den.

( Vidrigt husmorstips från mina morbröder som testat - själv låter jag dem vara )

• Ärla Minou

Tandkräm, ont som fan men det känns bättre efteråt. Kanske samma mekanism som för sterila kvaddlar (huga).

• Sarah84

Har samma problem. Ligger & skavet mot tänderna =( & den verkar aldrig vilja ge sig.. UCH..

• mirrebusan

jag har nyss borstat tänderna den e trasig, hade den i går med men den vägrar att försvinna.

AnnaGBG skrev 2008-04-25 23:37:05 följande:
    Borsta sönder den med tandborsten så det störtblöder. Sen försvinner den.( Vidrigt husmorstips från mina morbröder som testat - själv låter jag dem vara )
    [/citat]

ska man lägga mycke tandkräm direkt på eller räcker det med de som blir när man borstar?

Ärla Minou skrev 2008-04-25 23:37:35 följande:
    [citat]
    Tandkräm, ont som fan men det känns bättre efteråt. Kanske samma mekanism som för sterila kvaddlar (huga).
  • AnnaGBG
    mirrebusan skrev 2008-04-25 23:39:32 följande:
    jag har nyss borstat tänderna den e trasig, hade den i går med men den vägrar att försvinna.
    Det går ju inte såååå snabbt
  • KickanAnnika

Inget husmorstips, men finns en salva på Apoteket. Glömt vad den heter.
    Blåsorna heter afte om det kan hjälpa dig att söka.

• mirrebusan

jag hade i sönder den i går på förmiddagen. hur lång tid tar de ungefär då?

AnnaGBG skrev 2008-04-25 23:40:55 följande:
    Det går ju inte såååå snabbt
  • elles mamma

hade mycket blåsor som liten och min mamma fick tipset att använda zendium tandkräm och det hjälpte verkligen tog många många år innan jag vågade byta tandkräm men gjorde det nu i vuxen ålder och har fortfarande inte fått en enda blåsa

• blommanigbg

Har det också just nu. Afte heter det. Gör jätteont. Hela munnen är full..
    Tar värktabletter. Finns en gel att köpa på apoteket med.
    Man kan även bedöva det med xylocaingel...

• Ärla Minou

Lägg mycket tandkräm på först, borsta sen, ger ingen permanent lindring men för mig funkar det ett par timmar om jag inte är där och petar med tungan förstås.

Svar på tråden bra tips mot blåsa i munnen?