• Gabbesmamma

Smögen, Lysekil, Grebbestad, Fjällbacka- vad bör man inte missa

Vi åker dit nästa vecka, och då undrar jag vad ni som älskar Västkusten tycker om att göra där- gärna tips om promenadstråk, restauranger, aktiviteter etc.

• Svar på tråden Smögen, Lysekil, Grebbestad, Fjällbacka- vad bör man inte missa
  • Titrania

Smögen, ja då måste du ju iaf se bryggan, även om så många bodar kanske inte är öppna ännu Och definitivt bara ta dig ut på en klippa o sitt o njut av havet *fick hemlängtan nu*

• hylero

Havsfiske. Finns i varje fall organiserade turer på sommaren.

• hylero

Lysekil: Havets hus.
    Nordens ark ligger väl där i krokarna också.
    Hm, vad heter det nu? Runskrift? Tanumshede? Det tycker jag är trevligt, men min man o son tycker det är nördigt. ; )

• Lisa1976

Åk till Bohus Malmön och ta dig längst söderut till Draget. Åk ut till västsidan och njut av havet. Detta är gammalt stenhuggarlandskap.

• fröken ida

Jag är själv från västkusten och tycker helt klart att Fiskebäckskil är det mysigaste stället. Lite lugnare än övriga ställen och väldigt fint.

Jag gillar Norden ark och Havets Hus, riktigt roligt även för vuxna

Smögen tycker jag du kan skippa. Hade det inte varit för att min syster bor där om sommrarna hade jag aldrig satt min fot där. Smögenbryggan är hemsk.

• Titrania
    Svar på #5
    Neeej, bryggan är ett måste om sommaren! Titta på alla badgäster o spana in fina båtar (och sommarpojkar )
  • Gabbesmamma

Det värsta är att så som det ser ut som kommer det att regna precis när vi är där... Det känns inte så kul att åka 90 mil för att kolla på västkusten och sitta inomhus...

• Lotten 66

Bryggan på Smögen är i vanliga fall jättefin men pga renovering så är det bökigt att gå där just nu. Man kan inte gå hela bryggan utan måste gå upp för en trappa och ner för en annan för att ta sig från början till slut. Några bodar är öppna men inte så många. Nordens Ark tycker jag är värt ett besök. Hoppas ni får fint väder.

• stolpen

I Grebbestad-Tjurpannan!!! Den vackraste platsen på jorden. Det ligger i ett naturreservat lite utanför. En gigantisk klippa och sedan bara hav. Jag har varit på bröllop där!!

• Pyff

Om man gillar skaldjur som jag så ska man definitivt köpa en skaldjurstallrik på bryggan i Smögen, det finns ett antal små butiker där man kan få olika kombinationer. De är inte så jäkla dyra heller faktiskt tycker jag. Guuuud vad sugen jag blev nu!

Pyff på er!
  • Gabbesmamma

Nu är jag tillbaks iaf, det regnade hela tiden. Häftigt med klippan i Fjällbacka!
    Lysekil är jag inte så förtjust i, lite östkänsla faktiskt!

Svar på tråden Smögen, Lysekil, Grebbestad, Fjällbacka- vad bör man inte missa