• Cookie83

*Vill få snygga ögonbryn men jag

Vill få snygga ögonbryn men jag vägrar att gå med värsta busken för att få dom i snygg form, de tar ju kinst 3 veckor om de ska växa ut helt och hållet, huuuuaaa mig då får jag låsa in mig.

Hur gör ni?

• Svar på tråden *Vill få snygga ögonbryn men jag
  • Greenmonster

har också super buskar som jag håller på växa ut. också intresserad!

• sötasofie

Tja, gör inte som jag och bestämm er för att vaxa alldeles på egen hand efter att ha druckit två glas vin. Mina ögonfransar på ena ögat jobbar fortfarande på att växa ut

• pummsan

plocka lite i taget bara några strån per dag, när jag sminkar folk kör jag alltid med tre strån metoden, hur fina och väl polockade ögonbrynen än är finns det alltid några strån som förirat sig.

• Cookie83

Jag har en tendens att plocka för mycket...

• Jennelii

Jag kan inte plocka själv, det har min kompis gjort åt mig i säkert...8 år, skulle aldrig låta nån annan än henne göra det =)

• Milla 78

Klippte mig idag och frisören sa att det är trendigt att färgpermanenta ögonbryn.

• MrsK

Milla 78:
    Du vet inte vad de kostar att färgpermanenta ögonbrynen???

• Maneater

är problemet att de blivit för smala eller och du måste växa ut för att sedan plocka?
    själv har jag rätt ljusa å glesa så för min del så spelar det inte så stor roll om jag växer ut dom. men de kompisar jag har som har mörkare å har gjort så, det är inget man går å tänker på jättemycket. det är först då de noppat dom snyggt sen som man reagerar till och tänker "å va fina dom vart" så du behöver ju inte låsa in dig. om det gäller ren teknik i å plocka du vill ha tips om så kan jag iaf säga att jag alltid tycker att det är lättare om man börjar på utsidan av ögonbrynet. alltså den "smala" delen ellre vad man ska säga. jag har iaf märk att om jag börjar på den andra sidan så är det lättare att ta för mycket och få fel form! vet inte om det var till nån hjälp. :P

• amathea

Mitt tips är att låta dom växa ut lite.. (inte helt) och sen gå till en salong som gör ansiktsbehandlingar. Dom flesta där kan vaxa ögonbrynen åt er!
    Det gjorde jag för några månader sen... första gången höll sej bara i 2 veckor... men nästa i 4, och nu har jag gjort det för 3:e gången.
    Mellan gångerna har jag låtit några strån växa ut, men dom blir ljusare och tunnare, (har väldigt mörka o grova hårstrån) och hela tiden har jag haft en fin form, så man har känt sej fin under tiden.

Aldrig mer att jag plockar mina ögonbryn!!

• Milla 78

Mrs K har ingen aning vad det kostar.

Svar på tråden *Vill få snygga ögonbryn men jag