• Tudde

Vad ska det stå i studentinbjudan???

HJÄLP mig snälla!!!
    Håller på att göra inbjudningkort till studenten.. Men vill ha en snitsig text.. och vad ska man skriva utan att det blir sådär traditonellt? Vill inte att det ska stå liksom: Välkommen till ....vägen för att fira min student onsdagen den 11/6 kl.14.00...

Ja ni fattar... Någon som har några andra förslag????

• Svar på tråden Vad ska det stå i studentinbjudan???
  • Maria40

Du kanske kan dikta/rimma något som passar in.

Börja med vad du vill ha med och sedan brodera ut med sånt som passar in för att få det flytande.

• Fru annmi

Lite olika förslag:

* Vi ser fram emot att fira med dig!
    Annas Student
    Tid
    Adress
    Osa

* Du är härmed Inbjuden till Annas studentskiva..

*Var med oss & fira Annas Student

* Äntligen Student..
    Kom gärna & fira Annas Student!

*Äntligen Student..
    Kom gärna även utan present..

??

• Tudde

Tack för bra förslag :)
    Fler önskas!!!

Någon som har någon inbjudan de gjrt själva att visa upp? :)

• Maria40

När jag bjöd in till min dotters student så klippte jag in en bild på en nallebjörn med studentmössa, sedan skrev jag en liten berättelse om att hon nu var stor och det var dags att fira att hon blir "vuxen" - tar studenten.

Har inte inbjudan kvar längre, datan har haft en krasch sedan dess, så den försvann (tillsammans med en del annat).

• Tudde

Synd.. men det låter som ett bra tips.. är bara så dålig på ideér :)
    Hur kan man utforma det då? lite mer hjälp? :)

• Maria40

Är det din egen student eller bjuder du in (som anhörig) till någon annans firande (dotter, son, syskon mm).

Det påverkar hur du kan formulera inbjudan.

Om det är din egen kan du ju inte skriva "nu har jag blivit stor", däremot om det är någon annan så kan du spinna på det temat.

Vad vill du förmedla med inbjudan förutom tid & plats?

• Maria40

Vem bjuder du? Bara släktingar, även vänner?

• Tudde

Jag bjuder släktingar och vänner.
    Det är min egen student och "jag har blivit stor" känns inte så bra, då jag tar studenten 2 år efter jag skulle pga att jag fått en planerad dotter :)

Inbjudan ska fyllas av Tid och plats för utspring, samt att vi har öppet hus därefter hemma hos mina föräldrar med mat, dryck och tårta, kaffe. Jag vill också förmedla att jag gärna vill fira min student med just den som erhåller den här inbjudan.

Svar på tråden Vad ska det stå i studentinbjudan???