• Russinkastrull

Skåp/garderob för hörn

Vi vill köpa ett skåp eller garderob in till sovrummet. Skåpet/garderoben ska täcka ca 1 meter på ena väggen och 2 meter på den andra väggen. Men vi vill gärna ha en "helhet" som även täcker hörnet. Det måste alltså även finnas någon slags hörndel till möbeln. Vet inte var jag ska hitta detta. Tycker jag har kollat på massor av ställen. Någon som har någon idé? Tack snälla !

• Svar på tråden Skåp/garderob för hörn
  • CeeJay

Jag har faktiskt aldrig sett en "hörngarderrob" men första tanken är ju att kanske bygga själva? Så den blir precis som ni vill ha den och sen "bara" köpa till färdiga dörrar.. eller?

• sarahl

det finns hörnskåp på ikea!!!!

• Russinkastrull

Tack för svaren.

Tanken har länge varit att knåpa ihop något själva men det blir aldrig av... Nu har vi tröttnat och måste bara fixa detta.

Ang. Ikea - är det Hopen eller finns det någon annan? Tror jag har sett en en gång men har för mig att den var väldigt dyr ellr så var det något annat som inte passade.

Någon som har några fler förslag så mottages det tacksamt .

• h81

..håller med på o letar efter en sådan lösning, o ikea har i deras vanliga garderobs-stomme-sortiment.. heter väl pax va?? kika på deras hemsida, pax, stommar.. tror du ska hitta där!!

Svar på tråden Skåp/garderob för hörn