• UmmAlina

Tårta med dumlefluff - HJÄLP

Jag tänkte göra en tårta med dumlefluff i, vad kan man ha till det. Någon som har bra tips och ideér på hur man kan göra en bra tårta med dumlefluff.

• Svar på tråden Tårta med dumlefluff - HJÄLP
  • UmmAlina

Okej har hon recept på just tårtor med dumlefluff?
    Vad bra. Ska kolla det på en gång

salsajenny skrev 2008-04-26 15:12:38 följande:
    kolla in hos JFL i hennes blogg, där hittar du allt och lite till!!!
  • salsajenny

hon har mängder av recept, bl a fluff med alla olika sorters choklad (eller det är ju samma recept, men med olika choklad alltså!) och nån sida med vilka smaker som passar bra ihop osv. =)

• Tess76

Jag brukar ha hallongrädde till dumlefluffen. Alltså vispad grädde blandat med hallon.

//Kalla fötter, varmt hjärta.
  • UmmAlina

Använder du frusna hallon då som mosas eller?
    Har du ett lager med dumlefluff och ett lager med hallongrädde. Vad brukar du har på toppen då?

Tess76 skrev 2008-04-26 15:35:32 följande:
    Jag brukar ha hallongrädde till dumlefluffen. Alltså vispad grädde blandat med hallon.
  • Bebis

Jordgubbsfromagé hade jag det vart jättegott

Don't Panic
  • UmmAlina

Man värmer upp vispgrädde och lägger i dumlebitar och smälter dem på svag värme. Sedan ska de kylas och därefter vispas

Bebbe2006 skrev 2008-04-26 20:51:55 följande:
    dumlefluff? Vad är det?
  • Bebbe2006
    UmmAlina skrev 2008-04-26 20:59:56 följande:
    Man värmer upp vispgrädde och lägger i dumlebitar och smälter dem på svag värme. Sedan ska de kylas och därefter vispas
    Yummy, låter gott. Det måste jag prova.

Det låter som något man skulle kunna äta till vanlig vaniljglass också för att göra det enkelt. Om man vill slippa göra en tårta.
  • Tess76
    UmmAlina skrev 2008-04-26 15:39:25 följande:
    Använder du frusna hallon då som mosas eller?Har du ett lager med dumlefluff och ett lager med hallongrädde. Vad brukar du har på toppen då?
    Jag tinar frysta hallon. Brer på ett lager med grädde och lägger hallonen ovanpå, ej mosade. Alt. att blanda grädden och hallonen. Ett lager med dumlefluff och ett lager med hallongrädde.
    Runt tårtan har jag haft ett tunt lager med grädde och sedan marsipan, eller så kan du ha Fingers-kex runt kanten och strössel eller annat ovanpå. Kolla i mitt galleri om du vill ha lite inspiration.
    //Kalla fötter, varmt hjärta.
  • UmmAlina

Tack för tipsen!

Tess76 skrev 2008-04-27 17:35:20 följande:
    Jag tinar frysta hallon. Brer på ett lager med grädde och lägger hallonen ovanpå, ej mosade. Alt. att blanda grädden och hallonen. Ett lager med dumlefluff och ett lager med hallongrädde. Runt tårtan har jag haft ett tunt lager med grädde och sedan marsipan, eller så kan du ha Fingers-kex runt kanten och strössel eller annat ovanpå. Kolla i mitt galleri om du vill ha lite inspiration.
Svar på tråden Tårta med dumlefluff - HJÄLP