• bubblan79

McDonalds bönsallad?

Hej någon som har ett recept och kan säga hur man gör en god bönsallad??

Köpte bönsallad på McDonalds veckan och den va supergod men vet inte hur man får till en sådan själv?
    Kollade lite i hyllorna på Ica igår men köpte inget för jag har inget recept.. Någon som kan goda och nyttiga tips??

(¯`°?.¸ ღMidsommarafton 2008 ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden McDonalds bönsallad?
  • bubblan79

oj såg nu att det var på MAX hamburgerställe jag köpte bönsallad på, vet ej om de har samma eller ej som McDonalds

• Gaiia

Här kommer ett riktigt gott bönsalladrecept!
    Gör gärna dagen innan!!

BÖNSALLAD
    15 pers

3 burkar borlottibönor
    1 lök
    2 paprikor
    2 msk vinäger
    4 msk olivolja
    1 ½ tsk salt
    ½ tsk svartpeppar
    1 pressad vitlöksklyfta

• Snowy

Haha, lite overkill att lägga ut recept för 15 pers... Om man omvandlar till 4 pers... 0,25 vitlöksklyfta. jobbigt!

• bubblan79

tack så mycke på recepten och tipsen, jag är så otroligt sugen på bönsallad och kommer springa ut i affären imorrn och handla in och recept på 15 pers kan man ju halvera och så sugen som jag är så går de nog åt ganska så fort haha

• bubblan79

hur ska man få till alla bönor då? ska dom kokas å grejer.. och hur gör man med dressingen som dom ska ligga i?

• Mint
    bubblan79 skrev 2008-04-26 22:37:25 följande:
    hur ska man få till alla bönor då? ska dom kokas å grejer.. och hur gör man med dressingen som dom ska ligga i?
    Du kan ju köpa konserverade bönor men det är SÅ mycket billigare, godare och fräschare att lägga i blöt och koka. De bönor som blir över är perfekt att frysa in i mindre portioner och ta fram när man vill laga något.
  • Lee76

Märker GoGreen som McDonalds samarbetar med säler sitt märke i vanliga matbutiker. De var lite olika bönor men även bönblandningar som är smaksatta, hoppas du hitta nått du gillar.
    När jag inte har tid eller lust att göra en bönsallad till middagen så fuskar jag och tar en burk bönor, och häller på färdig vinägrett från flaska.

• bubblan79

ah tack så mycke, nu ska jag sätta igång och göra en bönsallad så får vi se hur den blir haha

• bubblan79

ja jag skrev ju fel. jag menade MAX och den tyckte jag var kanongod

Svar på tråden McDonalds bönsallad?