• Mia22

7,5 mån och hostmedecin!

Min son är 7,5 månad och har en envis rethosta, han har fått hostmedecin mot den. Han vet exakt när jag ska ge han, för då stänger han mun och vill inte alls ha...! min fråga är, hur ska jag på bästa sätt kunna ge han den utan att allt ska hamna utanför mun?

Nån med nått bra tips?

• Svar på tråden 7,5 mån och hostmedecin!
  • Lucian Caesar

använd en spruta som du för in i sidan av munnen å försök hålla hans mun stängd efteråt..

• Blondie 68

Ge han i en spruta och spruta längsmed kinden. Inne i munnen alltså. Min tös får jag hålla stenhårt i för att få i medicin ibland. Men gör det i små mängder. Stryk honom på halsen samtidigt, då kommer sväljreflexen automatiskt.

Lycka till....

• Mia22
    Blondie 68 skrev 2008-04-26 18:58:52 följande:
    Ge han i en spruta och spruta längsmed kinden. Inne i munnen alltså. Min tös får jag hålla stenhårt i för att få i medicin ibland. Men gör det i små mängder. Stryk honom på halsen samtidigt, då kommer sväljreflexen automatiskt.Lycka till....
    tack för tipset! en fråga bara.... kan man lägga hostmedecinen i nån fruktdryck eller blir det inte lika bra verkan då?
  • Blondie 68
    Mia22 skrev 2008-04-26 19:01:14 följande:
    tack för tipset! en fråga bara.... kan man lägga hostmedecinen i nån fruktdryck eller blir det inte lika bra verkan då?
    Nä gör inte det för att då kan du råka ut för att han tror att varje gång du kommer med den frukdrycken i framtiden är host medicin
Svar på tråden 7,5 mån och hostmedecin!