• Blåsippan 14

Mjukt fotoalbum för barn...?

Vet någon om det finns mjuka fotoalbum som små barn kan bläddra i själv? Bit och dräggelsäkert! Skulle vilja sätta in bilder på släkten som min son kan titta och bläddra i.

• Svar på tråden Mjukt fotoalbum för barn...?
  • Zemcia

oooh vad bra, det undrar nog jag också....fast jag ska göra en bildbok på djur vi sett i djurparker.

Så jag bevakar här i väntan på svar.

• inze

Skulle vara nåt sånt här då Glad

http://www.abcleksaker.se/Shop/Index.php?iId=262

Fast själv använde jag ett vanligt litet album för 10x15 bilder som hade vadderade pärmar där det fick rum 25-30 bilder. Det fungerade jättebra. De plastade vadderade pärmarna + plastfickorna för fotona tålde ett litet barns handering utmärkt. Kostade en bråkdel av vad detta kostar men jag vet inte hur lätt det är att få tag på sådana album numera när fotobranschen inte är som förr.

• Blåsippan 14
    Svar på #2
    Ja, det såg fint ut men onödigt dyrt!
    Vet du var du köpte det du använde? Finns något "namn" på tillverkren så kan jag söka på nätet?
  • inze
    Blåsippan 14 skrev 2008-04-27 11:33:11 följande:
    Svar på #2Ja, det såg fint ut men onödigt dyrt!Vet du var du köpte det du använde? Finns något "namn" på tillverkren så kan jag söka på nätet?
    Nej det jag köpte var ett vanligt album som jag hittade i nån vanlig affär. Kommer inte alls ihåg var eftersom det är några år sedan nu.

Var typ ett sånt här:
    http://www.tradera.com/Fotoalbum-auktion-63142801
    men med vadderade pärmar. Har ingen aning om var man skulle kunna hitta ett sånt nu. Men kanske på ett vanligt varuhus typ Åhléns eller nåt.
  • MrsQ

Det lättase är ju att laminera foton och sen göra hål och trä snöre (eller annan lösning) o vips så har du en fotobok.

Enkelt o billigt

• Blåsippan 14
    Svar på #5
    Ja det är ju också en variant. Kanske kan man sy något mjukt omslag. Tack för idén.
  • MrsQ

Ska nog ta och fixa ett till sonen. Han är 3 år och älskar att kolla på kort.
    Måste pyssla nu

Svar på tråden Mjukt fotoalbum för barn...?