*Har ni enbart haft klåda eller
Har ni enbart haft klåda eller problem med annat?
Jag tog leverprover i tisdags.. Billirubinet låg på 44 (senast 26 för 2 månader sen och då har jag en normal förhöjning p.ga. Gilbert syndrom så en liten stegring trots min "leversjukdom" fanns det.).
På en "normal" människa ska inte billirubinet ligga över 20.
Asat och Alat va bra.
Gallsyreprovet skulle ta lite längre tid för det skulle skickas till Huddinge för analys och skulle ta ungf. 1 vecka att få svar på.
Jag har klåda främst nattetid, men mitt största problem är att jag har ständiga gallkramper (som gallsten) där ingenting hjälper. Har haft detta i snart 3 års tid, men det har förvärrats nu under senare delen av grav.
Innan grav åkte jag in och ut på sjukhus och fick morfin för kramperna. Det är ju inte direkt så man kan göra nu.
Läkaren på förlossningen sa att det inte finns något att göra merrän att stå ut. (har inte sovit på flera veckor p.ga. detta). Och att proverna såg bra ut, men i går träffade jag en annan läkare som sa att det mest avgörande provet är gallsyreprovet och är det förhöjt så plockar de ut bebisen.
Någon som haft förhöjt gallsyreämne och i såfall, va klåda erat enda symptom?? Och hade ni även förhöjt billirubin??