• Analoga

Fråga om hissgardiner!

När man beställer färdiga hissgardiner i tex Ellos; vilken bredd ska man ta? Är det bara att mäta gardinstången eller ska det vara bredare?

Hur sätter man upp dem? Är det väldans krångligt?
  • Svar på tråden Fråga om hissgardiner!
  • Analoga

Finns det ingen som kan svara på min fråga?  Tycker det är så många som har hissgardiner

• Analoga

Är det ingen som har hissgardiner hemma?? eller har ni ingen lust att svara?

• glittter
    Svar på #2
    Hej
    Köpte mina på ikea spika upp utan gardinstång eftersom det finns ödlor på just deras hissgardin, bredd lika bred som fönstret.
  • Analoga
    glittter skrev 2008-04-27 17:11:20 följande:
    Svar på #2HejKöpte mina på ikea spika upp utan gardinstång eftersom det finns ödlor på just deras hissgardin, bredd lika bred som fönstret.
    Stryker man hissgardiner? och kan man tvätta dem?
  • Analoga
    glittter skrev 2008-04-27 17:11:20 följande:
    Svar på #2HejKöpte mina på ikea spika upp utan gardinstång eftersom det finns ödlor på just deras hissgardin, bredd lika bred som fönstret.
    Tittade in på Ikeas hemsida. Är det gardinen "Iris" du har? Verkar ju bättre och lättare att sätta upp än Ellos och Jotex´s !
  • helenasthlm

iris har jag från IKEA....

jag strök inte min..tänkte göra det för den var skrynklig men det syns inte alls när den sitter uppe.

Mitt fönster är 130 och jag köpte 140 så det är 5 cm längre än fönstret på varje sida....
    kan ju inte vara kortare en fönstret då ser det tokigt ut.

• Analoga
    helenasthlm skrev 2008-04-27 21:12:06 följande:
    iris har jag från IKEA....jag strök inte min..tänkte göra det för den var skrynklig men det syns inte alls när den sitter uppe.Mitt fönster är 130 och jag köpte 140 så det är 5 cm längre än fönstret på varje sida....kan ju inte vara kortare en fönstret då ser det tokigt ut.
    Tack då vet jag lite   Jag tror jag satsar på Iris jag med, den var ju tokbillig dessutom!

Var det svårt att montera upp?
  • engios

hade me tänkt köpa hiss gardiner, för det verkar vara så praktiskt.

men igår va jag både på ikea o hemtext o kollade...fyyyy faaaaaaan vad besviken jag blev...

både ikeas billiga model o hemtexts dyra model såg ju hel tokiga ut...

såg så billigt ut.tygen var ju katastrof..
    e de nån som har en närbild på nåt fönster med hissgardin...
    kanske inte ser så tokigt ut på plats

• Analoga
    helenasthlm skrev 2008-04-27 21:12:06 följande:
    iris har jag från IKEA....jag strök inte min..tänkte göra det för den var skrynklig men det syns inte alls när den sitter uppe.Mitt fönster är 130 och jag köpte 140 så det är 5 cm längre än fönstret på varje sida....kan ju inte vara kortare en fönstret då ser det tokigt ut.
    Har du någon bild på fönstret med hissgardinen från ikea?? 
  • pepsimax

Iris ä superlätt att sätta upp,tog 2 små spik då det finns öglor som man hänger upp dom med.

• Analoga
    pepsimax skrev 2008-04-28 18:49:07 följande:
    Iris ä superlätt att sätta upp,tog 2 små spik då det finns öglor som man hänger upp dom med.
    Har du någon bild `?
  • engios

men e dom snygga?
    kan ingen lägga upp nån bild?

• helenasthlm

Nej superenkelt.
    Antingen på två små spik el skruv.

Synd att den billiga Iris inte finns i olika färger.

• oxytocin
    Analoga skrev 2008-04-27 17:13:41 följande:
    Stryker man hissgardiner? och kan man tvätta dem?
    Åtminstone om de är i linne är det bara att hänga ner dem, spraya på med vatten och låt torka. Voila! Släta.
Svar på tråden Fråga om hissgardiner!