nässpray under graviditet?
Kan man använda nässpray i början av graviditeten? Och isåfall, vilken sort?
Kan man använda nässpray i början av graviditeten? Och isåfall, vilken sort?
Tja enligt min läkare så kan man det. De vanliga nezeril ,otrivin mm.Men högst 10 dar sen uppehåll.
tack för svaret!!!!
Jag hade varit glad om jag kunde slutat efter 10 dagar, men då kan jag inte andas på natten..... Vissa blir nog mer täppta än andra... Förra graviditeten använde jag nässpray i nästan hela 9 månader. Denna graviditeten går det upp och ner..... Men det är nog ingen fara för bebisen, bara för dig själv. Du blir nässpraysberoende.....
jag har ingen bebis i magen ännu (tror jag, har bim nu på lördagen) men är allergisk så jag ville veta
Hej provade koksaltlösning med menthol i som finns att köpa på apoteket.
Använde först nästspray lite över 10 dagar. Sen smörjde jag in bröstet med vicks innan jag gick och lade mig det fungerade på mig var bra efter ca 3 dagar. Nu har jag klarat mig utan någonting helt under ca 2 veckor
grattis dalatösen! här är det helt omöjligt att överleva på renässans menthol, eller vad den nu heter eftersom den inte har någon avsvällande effekt. tyvärr är det ju så att kroppen snabbt blir beroende av den det avsvällande medlet och gör så att slemhinnorna i näsan "glömmer bort" av fixa det själva.. hade tänkt kämpa igenom avvänjningsperioden men nu börjar pollensäsongen dessutom. ack o ve.