• Nellie Jonathan

Upptäckt en ny leverfläck som är röd

Upptäckte idag en ny leverfläck(tror den är ny, inte lagt märke till den innan) som sitter på bröskorgen. Den är rund, röd men om man trycker på den så blir den gul??? Är det nån mer som känner igen detta? Hittar inte så mycket info på nätet.

• Svar på tråden Upptäckt en ny leverfläck som är röd
  • viseversa

tycker du ska kolla upp det. min mamma fick malink melanom tror jag det heter.och har man leverfläckar med förändringar så ska man kolla upp det.

• Snax

Man kan få nya leverfläckar genom livet och vissa kan vara röda från början. Tror knappast du behöver vara orolig, men håll lite koll på den. Om fläckar kliar, blöder, ändrar färg eller utseende så bör man kolla upp dem hos sjukvården. De allra flesta är dock ofarliga.

• fia jimmy

Jag har röda fläckar. Trodde inte att de kunde va farliga. Fast mina blir inte gula om jag trycker på dem

• MoSv74

Min 5-årige son har en röd leverfläck i bak på ryggen. Den sitter precis där byxorna sitter.
    Den kliar,skaver,gör ont,svullnar och blöder ibland.(eftersom den sitter där den sitter)

Vi har kollat upp den på hud och dom sa att det antingen är en ofarlig leverfläck eller en knuta av blodkärl.

Vi ska ta bort den eftersom den sitter så dumt. Den kommer ALLTID att sitta i vägen så det är bättre att ta bort den.

Jag tycker att du ska kolla upp den.

• Pikaur

Jag har ett par röda leverfläckar. Har ärvt det av pappa. Många tror att de enbart är bruna, men det finns alltså små, små röda också. Fast hade jag varit som dig och varit orolig så hade jag kollat upp det!

Svar på tråden Upptäckt en ny leverfläck som är röd