• Lilla loppan 08

Alkoholfritt rött vin

Hej på er!

Jag är gravid i 14:e veckan och saknar att dricka gott rött vin. Min kille köpte ett alkoholfritt vin på systemet för ett tag sen (kommer inte ihåg vad det hette), men det smakade typ saft - urk!

Är det någon som har tips på ett gott rött alkoholfritt vin som faktiskt smakar vin?

Mmm, vin och oliver :)

• Svar på tråden Alkoholfritt rött vin
  • Winterfresh

Testa fre serien. Smakar super. levde på det under graviditeten :)

• Lilla loppan 08

Winterfresh, finns det att köpa på systemet eller var? Är det stor skillnad från vanligt vin? Blev så himla besviken senast jag testade ett alkoholfritt...

• älskade baby

Jag personligen gillar inte de röda alkoholfria vinerna.
    Annars älskar jag rödvin! Däremot provade jag ett vitt vin som var ljuvligt, tyvärr kommer jag inte ihåg namnet men det är lättare att få ett lätt gott alkoholfritt vin än ett rött som är tyngre i smaken

• tillduss

De alkoholfria vinerna i Fre-serien finns på Systembolaget, finns både som rött och vitt.

• snillis

Säger som Lina - det finns tyvärr inga goda röda viner. Alla som jag testat smakar saft.
    Så det är bara att vänta och gilla läget.

• DMT

Jag gillar Inglenook St Regis som är ett riktigt bra rödvin med riktig Cabernet Sauvignon- karaktär.

Jever Fun är också gott, är en alkoholfri ljus öl.

Festillant från Gratien Meyer är ett alkoholfritt bubbel som är jättebra(mycket godare än Billabong som ändå är gott) med Rieslingkaraktär. Rekommenderas, just nu främst på restauranger men importeras via www.sigva.se

• k girl

Fre kommer jag ihåg som bra. Men jag har fått lära mig ett tips av en sommelier: servera BÅDE det röda och vita alkoholfria vinet kylt. Då försvinner en hel del av saftkaraktären. När jag drack rött fre kylt smakade det väl inte precis som rödvin, men det smakade inte saft i alla fall.

Svar på tråden Alkoholfritt rött vin