Airomir. biverkningar......
Vi har fått Airomir utskrivet till dottern på 1½ då hon får sånna biverkningar av ventolin. (blir hög) Hon ska endast ha Airomir när det behövs vid jobbigt att andas.
Hur har era små reagerat på Airomir??
Vi har fått Airomir utskrivet till dottern på 1½ då hon får sånna biverkningar av ventolin. (blir hög) Hon ska endast ha Airomir när det behövs vid jobbigt att andas.
Hur har era små reagerat på Airomir??
Min son har inte fått några biverkningar alls av airomir
Min son blir inte speedad av airomiren, blev det av ventoline.
jo det var just därför som vår läkare skrev ut Airomir. Låter bra att det förhoppningsvis kommer att gå bra med denna medicin.
min som blir lite piggare och kan darra lite
min son blir lite piggare men annars inget annat
Min dotter kan bli lite skakig men då har hon fått en rejäl dos, annars har jag inte sett något.
Vid max dos på en dag då kan det bli lite darrigt...
men har inte märkt nå annat....
Stora grabben blir helt speedad på ventolin men det hjälper dock mkt mkt bättre än tex airomir eller bricanyl.
Inga alls. Trots att vi ibland ger dubbla puffar mer än 3ggr/dag. Var det ventoline att inhalera eller flytande? För ofta ger flytade mera biverkningar eftersom det går ut i hela kroppen men då man inhalerar som hamnar det bara där det ska göra nytta. Annars är biverkningarna samma...att de blir speedade, drarriga osv.
Inga biverkningar. Jag tycker dock ventoline fungerar bättre på min dotter än airomir.
Inga biverkningar men sämre effekt än Bricanyl.. har dock ej testat Ventoline! Som mest kan vi ge upp till 18 puffar/dygn, då möjligen lite skakig men inte annars. Såklart ger vi denna mängd med läkarens inrådan..