• Anonym

*Jag får ofta "kramper" i rumpan

Jag får ofta "kramper" i rumpan då jag har mens och inte har bajsat. Likaså blir jag alltid dålig i magen vid mens.
    Dessa kramper gör att toalettbesök blir en plåga.
    Fler som har liknande symptom?
    Vad kan man göra och vad beror det på?

• Svar på tråden *Jag får ofta "kramper" i rumpan
  • Anonym

Jag blir också dålig i magen vid mens, och så har det alltid varit för mig. Jobbigt, men jag har ärligt talat aldrig funderat på att göra nåt åt det. Skulle man kanske göra...

• sötasofie

Jag blir alltid förstoppad de tre första dagarna av min mens, antar att det beror på att jag får rätt mycket kramp. Sedan är det läskigt och löst två dagar. Pest helt enkelt, men jag antar att det inte är mycket att göra åt.

• Silence

Hahha ja fytusan varför blir man dålig i magen vid mens för??
    Inget jag lider av, men man undrar ju ibland
    Man känner ju sig allt annat än fräsch då man har både gjort nr1 och nr 2 *urk* *fnisss*

• Anonym

Jag får också kramper det gör så ont så jag kan nästan inte sitta! och göra nr två går bara inte.JÄTTEJOBBIGT!

• Anonym

å vad skönt, jag är inte ensam, jag får så ont just i baken å jag kan inte göra nr 2. förra gången så tog jag microlax å det var en ren befrielse kan jag säga.

• Sezzan

Jag får alltid räcerbajs (ursäkta min beskrivning) men det är precis så det är.. Sen är det som bortblåst när mensen är över. Värst är dagarna innan.

Pappret brukar kännas som sandpapper.

• Nattsaga

Jag blir också kass som sjutton i magen vid mens, som nu...blä. Inte mysigt alls. Får snarare kramper i magen jag vid mens. Så måste jag springa på toa väääldigt ofta också, verkar som de trycker på blåsan också till på köpet neh inget att hurra för inte.

• blip

jag blir förstoppad vid mens, och jag är som är rätt uppstoppad i vanliga fall! jag ser ut som en gravid i 7 månaden!

• Champagne

Om man får kramp i rumpan, så kan det vara läge att gå till läkaren. Det finns nämligen hjälp att få. Det finns en kärlvidgande kräm som man använder på området där krampen är. Och det brukar lätta...

Här kan ni läsa lite mer om det: www.medic8.com/healthguide/articles/proctalgiafugax.html

• Silence

Sezzan

"Pappret brukar kännas som sandpapper"

Hahahaha

• Anonym

Har läst någonstans att det är väldigt vanligt att bli dålig i magen vid mens pga progestorenet el något annat hormon under den perioden.

• ming

Jag trodde att alla blev dålig i magen vid mens!

• Anonym

Hejsan! Jag hade oxå kramper när jag gick på toa en period, det var skitjobbigt, fick ligga inlagd två dagar, alla prover dom tog var normala, men varenda lymfkörtel i kroppen var som hönsägg! Jag fick en salva som Apoteket tillverkade, med nitroglycerin i, det släppte nästan direkt och sen har jag aldrig haft så mer! Lycka till!

Svar på tråden *Jag får ofta "kramper" i rumpan