• Jockelina

Vad göra med Wokade grönsaker?

Jag har väldigt mycket wokadegrönsaker i frysen. Jag skulle därför vara väldigt tacksam om ni kan dela med er av vad ni tillagar för något på wokade grönsaker. Det enda vi brukar göra är nämligen kyckling wokade grönsaker och en smaksatt cream fraich men jag hade velat ha lite variation.

Tack på förhand!

• Svar på tråden Vad göra med Wokade grönsaker?
  • Heavenlyfaith

wokade grönsaker, köttfärs, massa tacokrydda o vatten o lite creme fraiche!
    Mums!

• Heavenlyfaith
    Heavenlyfaith skrev 2008-04-27 18:02:36 följande:
    wokade grönsaker, köttfärs, massa tacokrydda o vatten o lite creme fraiche! Mums!
    Vill tillägga att det är gott med ris till
  • Chivaz

Kokosmjölk och curry pasta och grönsakerna, serveras med ris eller nudlar.

• Heavenlyfaith
    Chivaz skrev 2008-04-27 19:03:05 följande:
    Kokosmjölk och curry pasta och grönsakerna, serveras med ris eller nudlar.
    Grön curry är bäst Det äter jag ungefär varannan dag med quorn, kyckling eller kött, mums!
  • estrell

1 påse wook
    1 burk cocosmjölk+1msk sambal olek, 2 vitlöksklyftor, salt o peppar+1 hönsbuljong
    3-4st laxfileer/kycklingfileer
    ngr matskedar kokosflingor

Lägg wooken i botten på en ugnssäker form, lägg på fileerna och häll sist över kokosmjölken med tillbehör avsluta med att garnera med kokosflingor

sätt i mitten av ugnen 30-40 min beroende på kött servera med ris el nudlar

suuuuperlätt och suuupergott!!!

• Raka Pungen

Varför har du färdigt wokade grönsaker i frysen?

• elvinaOstefan

wok + stekta nudlar+ kycklingfilé + krydda = Super gott :)

(¨v¨) Devin (¨v¨)
  • Heavenlyfaith

Raka Pungen skrev 2008-04-27 19:39:34 följande:

Varför har du färdigt wokade grönsaker i frysen?
    VAAaa?
  • Raka Pungen
    Jockelina skrev 2008-04-27 17:58:00 följande:
    Jag har väldigt mycket wokadegrönsaker i frysen.
    Ja jag bara undrar varför man först wokar grönsaker och sedan slänger dem i frysen. Blir ju liksom inte samma sak då. Grejen med att woka är att man ska tillaga allt färskt, snabbt, och äta direkt.
  • Fluffguf
    Raka Pungen skrev 2008-04-29 12:23:18 följande:
    Ja jag bara undrar varför man först wokar grönsaker och sedan slänger dem i frysen. Blir ju liksom inte samma sak då. Grejen med att woka är att man ska tillaga allt färskt, snabbt, och äta direkt.
    Det finns ju frysta wokgrönsaker att köpa, det är säkert såna ts menar?
  • Heavenlyfaith

Raka Pungen skrev 2008-04-29 12:23:18 följande:

Men jag antar att vi andra förstod att TS menade redan frysta grönsaker i påse....
  • Jockelina
    Svar på #6
    estrell skrev 2008-04-27 19:10:40 följande:
    1 påse wook1 burk cocosmjölk+1msk sambal olek, 2 vitlöksklyftor, salt o peppar+1 hönsbuljong3-4st laxfileer/kycklingfileerngr matskedar kokosflingorLägg wooken i botten på en ugnssäker form, lägg på fileerna och häll sist över kokosmjölken med tillbehör avsluta med att garnera med kokosflingorsätt i mitten av ugnen 30-40 min beroende på kött servera med ris el nudlarsuuuuperlätt och suuupergott!!!
    Jag provade ditt recept i förrgår och det blev mycket gott. Jag visste dock inte om jag skulle ha 5dl vatten i till buljongtärningen så jag tog det. Det blev himla gott även med det men det blev mycket sås.
Svar på tråden Vad göra med Wokade grönsaker?