• mrs holiday

Vad har ni för resväskor?

Vi flyger till Spanien i juni och börjar fundera på vad vi ska packa i. Vi har en stor hård gammal resväska vi tänker använda, men behöver fler. Vi är två vuxna och två skolbarn och blir borta i två veckor. Hur ser det ut i er familj? Vad har ni för resväskor, hårda, mjuka, hur stora, vilket funkar bäst tycker ni?

• Svar på tråden Vad har ni för resväskor?
  • Kaffekopp

Jag reser alltid med rygga :)

• Pansarhamster

Jag reser iofs utan barn, tillsammans med min sambo.

Vi har en stor, hård resväska i plast där vi packar saker som inte får klämmas, typ hygienprodukter. Sedan har vi en stor tygväska modell hockeybag för kläder, handdukar och annat som inte är så ömtåligt.

Sambon får kånka på den tunga tygväskan medan jag ansvarar för resväskan i plast (som rullar på små hjul).

Jag gillar den fördelningen

• vänat

Då jag resor ensam för en längre period har jag en resaväska som är hårdpå baksidan mjuk på ovan sidan.

Resa är dessutom i jätte format höjd 77cm bredd 62cm djup33cm.

Jag har ofat gott om plast i väskan då jag resoer i väg även på väg då den är så pass stor.

Sen som hanbage en lite ryggsäck som man kan få ner pärm i A4 format i där jag pack ner bland ett extra ombyta kläder ,hygien artiklar.

• sweetpea

Jag reser alltid lätt, hatar att släpa på en massa grejer. Jag har en 30-liters Nike-bag som jag använder till långresor och en ganska mycket mindre skinnbag som jag har när jag åker över helgen med bara med handbagage.

• mrs holiday

Ok, tack för synpunkter, även om de inte var så jämförbara med vår situation Som ensam resenär kanske man väljer att packa annorlunda än som familj.

• Bakeapple

Vi är 2 vuxna och 2 barn som reser ganska mycket. Vi brukar klara oss med 2 resväskor när vi är ute och reser, senast var vi borta i 3 veckor. Vi har en hård Samsoniteväska med hjul på och en titanväska modell större, den är lite mjukare. Utöver det brukar barnen ha varsin liten väska som handbagage och jag och maken delar på en ryggsäck som handbagage. Oftast när man reser på semester behöver man ju inte ha så mycket kläder med sig, vi brukar klara oss fint med 2 resväskor.

• mrs holiday

Ok, tack! Vi kommer nog att satsa på två resväskor modell större också. Och handbagage av olika slag till alla i familjen.

• Elli47

Sen många år tillbaka använder vi enbart ryggsäckar när vi reser! Mycket enklare att bära och det ryms faktiskt massor! Vi är två vuxna och två barn och har två stora ryggsäckar som checkas in samt varsin liten som handbagage.

• vänat

mrs holiday skrev 2008-05-01 12:15:27 följande:

Ok, tack för synpunkter, även om de inte var så jämförbara med vår situation Som ensam resenär kanske man väljer att packa annorlunda än som familj.
    men jsut den väska jag har kan man ryma kläder för två vuxna om man vill.
Svar på tråden Vad har ni för resväskor?