• hoppfull trots allt

Biverkningar av Progesteron?

Blir lite irriterad över att det inte finns någon bipacksedel i förpackningen till progesteronet. Får heller inte någon info på Fass.
    Är det bara allmäna gravsymptom som biverkningar?
    Ruvar just nu för vilken gång i ordningen vet jag inte men har hängt upp mig på det här.
    Har väl inga direkta symptom men jag mår kymigt, är frusen, har halsbränna. ständigt akut pinknödig och hungrig ofta..
    Är på RD 10 och hoppas naturligtvis på det bästa men undrar alltså om progesteronet också kan ge dom här symptomen utan att man är gravid?

• Svar på tråden Biverkningar av Progesteron?
  • Amazina

De biverkningarna jag fick av progesteronet var precis så som folk beskriver graviditetssymtom. Det som var tydligast hos mig var att jag hade riktigt ömma, uppsvällda bröst och lite mer flytningar än vanligt. Den basala kroppstemperaturen gick även upp 0,3 grader ungefär.

• lina822

Jag blir också irriterad att det inte finns någon bipacksedel...
    Undrar också. Har inte symptom som du men har t ex ömma bröst. Vill också veta lite mer om biverkningar

• Amazina

Jag bor i ett tysktalande land och får här utrogestan (= progesteron) Så här står det i den tyska FASS. man måste dock kunna tyska för att kunna läsa det...
    www.compendium.ch/MonographieTxt.aspx&MonType=fi

• hoppfull trots allt

tack men med mina 3 års skoltyska klarar jag inte förstå.. Någon mer språkbegåvad kanske vill översätta..

• Amazina

Ok...
    Oönskade biverkningar: Hudutslag, bröstspänningar, bröstförstoringar, blödningsstörningar, oregelbunden mens, förändringar på ovarier och livmoder, huvudvärk, yrsel, trötthet, ibland illamående, diarré, förstoppning, kräkningar, viktnedgång pga att man kissar ut för mycket salt och därmed förlorar vätska, lokal irritation i slidan.

Typ så...

• killing

Håller med, hur svårt kan det vara att skicka med en bipacksedel!
    När symptomen är så lika gravsym blir man ju galen

• Linnea C

Tack för informationen Amazonas. Har tagit Pergotime och fick sedan Progesteronspruta. Trodde jag var gravid i tisdags när min punktliga mens inte dök upp. Sedan kom det, tre dagar försent och konstigt, inte alls som vanligt. Har varit fundersam över detta men förstår nu att det troligtvis beror på sprutan...

• Linnea C

Oj oj oj... Jag har gjort bort mig.... har inte alls fått Progesteron.... det var Pregnyl...! Det var synd, jag som nu fått en förklaring...Sorry. Varför börjar alla namn på p???

• hoppfull trots allt
    Amazina skrev 2008-04-27 21:31:28 följande:
    Ok...Oönskade biverkningar: Hudutslag, bröstspänningar, bröstförstoringar, blödningsstörningar, oregelbunden mens, förändringar på ovarier och livmoder, huvudvärk, yrsel, trötthet, ibland illamående, diarré, förstoppning, kräkningar, viktnedgång pga att man kissar ut för mycket salt och därmed förlorar vätska, lokal irritation i slidan.Typ så...
    Tack så mycket för att du tog dig tid!
Svar på tråden Biverkningar av Progesteron?