• Kajsa86

    Hur mycket kalorier är det i....??

    jag har en fundering... jag försöker gå ner i vikt, och min största last är godis och nu slog tanken mig, sockerfritt godis hur mycket kalorier är det per 100 g i det???

  • Svar på tråden Hur mycket kalorier är det i....??
  • Camilla D

    Läs på förpackningen. Står ju alltid på godispåsarna, men jag håller med om att 500 kcal låter väldigt mycket.

  • Camilla D

    Tänk bara på att sockerfritt godis innehåller sötningsmedel. Äter du 100 gram så kommer du få sitta på toaletten med körig mage efteråt. All sötningsmedel har laxerande effekt!

  • Kajsa86

    men funderar på.. jag är med i viktklubb nämligen godis utan choklad tolkar jag som att det är allt annat godis, inte att det inte är något socker i som du skrev

    vad finns det för påsar med sockerfritt godis?? Trodde bara det fanns som lösgodis??

  • Terryleene
    Kajsa86 skrev 2008-04-27 20:39:45 följande:
    men funderar på.. jag är med i viktklubb nämligen godis utan choklad tolkar jag som att det är allt annat godis, inte att det inte är något socker i som du skrev vad finns det för påsar med sockerfritt godis?? Trodde bara det fanns som lösgodis??
    Dietorelle finns i påsar med flera olika smaker. VARNING! Mycket laxerande .
    Det finns sockerfri choklad (äcklig), tror att det också är dietorelle. Vikväktarna har godis, men jag vet inte om det är sockerfritt...
  • Camilla D

    Vikt väktarnas påsar. Finns i vilken livsmedelsaffär som helst. Finns säkert fler, men jag tycker att de är helt ok. Tänk bara som sagt på din lilla mage

  • lillagryn2

    sockerfritt är inte särskilt mycket mindre än vanligt godis. Vanligt godis kan ligga en bra bit över 500.

Svar på tråden Hur mycket kalorier är det i....??