• Fuga

Jag vill bli en "snygg-mamma" Ska vi peppa varandra till lite träning och motion??

Jag fick barn den 21 februari och vill verkligen har motivation att bli vältränad och smal igen.

Jag har turen att vara ganska smal från början och jag gick inte upp så mycket under graviditeten men jag är sjukt otränad och jag vill gärna ha lite muskler i stället för flebb.

Jag vet att det inte har gått lång tid sedan jag födde barn men jag vill försöka börja med lite rutiner.

Detta ska jag försöka göra varje dag:

1. promenera
    2. inte äta sötsaker varje gång man fikar (vilket är ofta)
    3. göra 10 x 3 situps varje kväll

Någon som vill hänga på?

• Svar på tråden Jag vill bli en "snygg-mamma" Ska vi peppa varandra till lite träning och motion??
  • Fuga

Nu har jag i alla fall gjort 30 st situps!

• monella

Hej! Hänger gärna på med peppningen! Jag fick barn den 15e februari och förra veckan kom ja igång med träningen å tränar nu 3ggr i veckan. Gym 2ggr och kickbox 1gång. Sen blir det ju en del raska promenader med vagnen. Försöker oxå äta så nyttigt jag kan men att samtidigttänka på amningen. Jag vägde 57kg vid inskrivningen och har oxå alltid varit smal och vältränad. Är dnu nere på 58 så ett kg kvar!! Men jag vill ner till min idealvikt som e 55. Vart bor du?

• buffas

Jag hänger gärna på här Fick barn i december och har alltid tränat mycke och aldrig haft prpblem med vikten,gick upp 13 kilo som försvann nästan direkt,men lite degigt på magen Men det ska bort,har börjat springa lite lätt har tyvärr fått ont i höften så nu blir det barnvagns prommenader lite styrke och lite boxning på säck hemma,vill ha en snygg mage till sommaren tror ni det går

• chanteleos

Ligger på 68 kilo jag, så det finns en hel del kvar från förlossningen den 18 februari.

Ska promenera mer men framförallt sluta med godiset...hur nu det ska gå.

• buffas

Ja sluta med godis är inte lätt Jag höll uppe i två veckor men det var inge roligt jag drömde till och med om godis!!Men om man tränar så får man unna sig godis tycker jag

• Fuga

Nu har jag varit på värsta raska barnvagnspromenaden i över en timma, tänkte att man i alla fall i bland ska promenera så man blir svettig.

• Fuga

Jag ska även försöka tänka på att äta mellanmål och äta lite bättre (inte bara latte om dagarna). NU blir det råris och lammfärsbullar - hoppas det är ok till lunch.

• JGumsa

Nu blev jag inspirerad Har nu gjort "vanliga" och sneda situps! Tog faktiskt nga tag med hantlarna också för armarna behöver också en sväng! Jag behöver egentligen inte gå ned mer men vill som andra skriver gärna ha litee muskler, särskilt på rumpan,haha!!

• Alvi

Åh, det här var en tråd för mig! Jag har gått ner alla kilon och lite till, men är som sagt sjukt otränad.
    Jag går med barnvagn i minst en timme varje dag (lämnar storasyster på dagis) men äter för mycket gott...

MEN! Har ni kollat magmusklerna, så att de inte är delade, en glipa? Då ska man INTE göra situps på vanlgt vis, för då kan man stoppa upp hela tillbakagången till normalt läge av musklerna.

Diastasis Recti heter det, sök på det här på FL och kolla upp.

Ule buku på er!
  • Fuga

jag frågade min barnmorska om det där med delade magmuskler och hon sa att efter man varit gravid så har magmusklerna helt enkelt delat på sig för gott, inget konstigt alltså. man kan göra sit-ups bara man tar det lite lugnt i början.

jag gör 10 x 3 st om dagen och det känns ok.

Svar på tråden Jag vill bli en "snygg-mamma" Ska vi peppa varandra till lite träning och motion??