• hink o spade

Är sovpåse bra sovplagg?

Någon som har sovpåse till bebisen?
    Vad tycker ni, är de bra?

• Svar på tråden Är sovpåse bra sovplagg?
  • hink o spade

Inte någon som använder sovpåse till bebisar?

• snillis

Precis när de är nyfödda och man byter blöja på natten är det praktiskt tycker jag.

• ennie

Vi använder och har använt sedan sonen var 2 månader, är i dag 5 månader. Funkar jättebra, lagom varm och man behöver aldrig vara rädd att han ska få täcket i ansiktet.

• saris

Nu hade jag ingen direkt sovpåse utan en sovpyjamas men grejen är ju den samma. Och den passade inte på min pojk. Det känndes som att han fick panik i den, han trivdes inte allas. pyjamas och täcke eller filt funkar bäst tycker jag.

• PVeraB

å jag älskade sovpåsen. Det var det bästa, om du menar en sånt där nattlinne med dragsko nedtill? Skitsmidigt när man skulle byta nattblöja

• hink o spade
    Svar på #5

Ja, jag menar en sådan.

Vad är det för slags tyg i den sovpåsen?
  • HannaHYLK

Åhh.. jag måste ha haft en sovpåse när jag var tillräckligt stor för att minnas och det var jättemysigt!

• MariaX m 2

Superbra, vår kille har haft en grobag sen han var nyfödd, han är 1½ nu och sover fortfarande i den

Jag ser dina drömmar sakta lossna från mitt liv...
  • lucciifer

så bebisen har enbart denna sovpåse ingen body eller något sådan`t? inge täcke eller filt?

• Alfredboy

Vår son sover också i grobag sedan födseln, han är 1 år nu, stormtrivs, han sover faktiskt betydligt bättre i den än de nätter då han fått sova i pyjamas med täcke (När grobagen varit i tvätten).

• Alfredboy
    lucciifer skrev 2008-04-28 07:46:59 följande:
    så bebisen har enbart denna sovpåse ingen body eller något sådan`t? inge täcke eller filt?
    Jo, body har man under, antingen kortärmad, långärmad eller till och med en pyjamas och strumpor om det är kallt. Det är istället för ett täcke man använder den, så alltså ingen filt eller täcke.
  • snillis

fast då pratar vi om olika saker.
    den sovpåsen jag menar är ett nattlinne med dragsko nedtill. då behöver man inga kläder under utan det är nattkllädseln. därtill har man täcke eller filt precis som vanligt.

• Lisa E

Vi fick en i samband med sonens födelse men den hamnade snabbt i en kartong. Varken jag eller sonen tyckte speciellt mycket om den. Jag tyckte den var bökig när jag skulle amma eftersom jag gärna har ena armen mellan benen på honom och sonen bökade och stökade mest i den. Så den blev väldigt kortlivad hos oss. Gick förmodligen lite snabbare vid blöjbyten, men tycker det går snabbt oavsett vad de har på sig när man fått in snittsen :o).

Svar på tråden Är sovpåse bra sovplagg?