Ni som har tatueringar!!
ska boka tid för tatuering men undrar hur lång tid de rekomenderar att inte sola och bada efter att man gjort tatueringen?
vet inte om jag ska göra den innan sommarn eller efter?
ska boka tid för tatuering men undrar hur lång tid de rekomenderar att inte sola och bada efter att man gjort tatueringen?
vet inte om jag ska göra den innan sommarn eller efter?
Man ska få skötselråd av tatueraren.
Men ett par veckor utan sol och bad får man räkna med om det läker som det ska.
Smörj in tatueringen med solskyddskräm.
man får inte sola ocg bada på 6-8 veckor efter... och som sagt dom bleks bra under sommaren.. bättre under vinten... läkerbättre då!
Så trist!
jo helst... har en kompis som tatuerar så det e det dom säger..
Har också kompisar som tatuerar och jag och sambon har en del själv
Har aldrig väntat så länge med att vistas i sol och badat.Dock varit väldigt noga med att sköta den rätt och alltid använt solskyddskräm .
Har 3 tatueringar och alla har gjorts på försommaren,de har inte bleknat något särskilt,den äldsta är 12 år.
Min tatuerare säger att man helst ska vänt med sol och bad i ca 3 veckor,sen ska det vara lugnt.
Fina tatueringar ni hade du och din man valkyriah
Svampbob var urcool.
Haha,ja den är tuff
Tack tack,sambon ska gadda sig imorgon,är inte alls avundsjuk *ljuger mig blå*
som valkyriah skrev. 6-8 v låter lite för mkt. har själv några tattos och har aldrigt behövt att vara utan sol i minre än 2 v.
de säger minst 2 veckor utan sol iaf här jag har gaddat mig .
Sen solkräm!
Mina har ej blekts heller
Främsta anlednignen att man ska akta sig för sol och bad är att det är ett sår i början och det kan komma in bakterier och skada tatueringen bla. Detta är under läkningen, när den sedan är läkt är det hög solskyddsfaktor som gäller..Sen är det klart att alla reagerar olika på solen, vare sig man har tatuering eller inte.
som dom redan sagt, 6-8v finns ingen anledning att vänta.
Tycker du kan tatuera dig redan nu,börjar själv bli sugen på en till
Är ju ändå ett tag till badsesongän börjar.
Vad ska du tatuera för något?