• Full av förhoppning

Paniiiik... Löss på dagis!

Jag är förskollärare och det härjar löss nu på min förskola... igen!!! Jag har varit på apoteket och kollat upp lusmedel och lusschampo och inget av det är något man ska använda när man är gravid, för det innehåller bekämpningsmedel... vad faaaasen ska jag göra... det kliar i min hårbotten och jag kan inte luskamma mig själv ordentligt... jag har midjelångt jättetjockt hår och min sambo är helt bakvänd.... blir tokig och ledsen och vet inte vad jag ska ta mig till......

• Svar på tråden Paniiiik... Löss på dagis!
  • Vanna

Å, så jobbigt! Har du kollat upp några gamla "huskurer" mot löss? Ättika har jag hört kan hjälpa, men är inte säker på om det stämmer.

Lycka till....

• lycra

Jag vet inte om det är sant eller ej men en jobbar kompis till mig berättade att hon aldrig haft lös men hennes syster hade det några gånger... jag har heller själv aldrig haft löss & hon satt det kan bero på att både hon & jag tillhör kategorin som älskar att duscha skållhett :) Kanske inte alla som gör det men hennes moster var tydligen läkare & hon sade det & att lössen då inte kan överleva :)

• Smultronet

Kan du inte doppa huvudet i en hink med vatten i några timmar. Borde inte lössen drunkna då?!

• Full av förhoppning

Hahaha nä tyvärr det är seeeega jäklar..... Ska prova skölja igenom håret med skållhett vatten så får vi se om det händer nåt.... Tack för tipsen.... huskurer innehöll tyvärr andra saker man skulle undvika som gravid :(

• mia80

det ska finnas nått medel som du kan köpa på Apoteket som ska sitta i håret (hårbotten) i 12timmar. Det ska du kunna använda när du är gravid.

En kompis till mig köpte det, och hon var gravid. Lössen försvann på en gång =)

• Full av förhoppning