Jag har opererat bort två i ansiktet. De skars bort och det blev inte särskilt fint den första tiden. Idag syns de dock inte men det är för att ärren har läkt och bleknat.
Att ta bort födelsemärken i ansiktet runt munnen är inget jag önskar någon att göra. Mina satt dock gräsligt till och var riktigt stora och fula. Det gjorde inte ont efteråt och jag kände inget under själva ingreppen, men fn vad ont det gjorde när de satte sprutorna på ovansidan av överläppen (snett ut under näsan) samt vid sidan om hakan. Hade jag vetat att det skulle göra så ont som det gjorde, hade jag om jag vetat att det fanns, krävt att få bedövningskräm innan. Jag grät inte och var inte ledsen, men tårarna sprutade ändå. Fick väl samma reaktion som när man råkar slå i näsan och tårarna bara rinner efteråt.
Skulle jag behöva göra om det någon annan stanns på kroppen skulle jag nog endast tveka om det var i ansiktet eller på fötterna. Övriga ställen på kroppen är inte jag så kännslig på, men vi är alla olika.
Be att få bedövningskräm om du är orolig för smärta vid bedövning, sen finns bra värktabletter att ta mot eventuell smärta. Prata med doktorn så ska du se att det går bra.
Lycka till