• Leas mamma

Hur klär ni bebis vid 15 grader?

Det är så svårt att klä bebisen nu tycker jag. Nyfiken på hur ni klär era barn vid ca 15 grader? Idag verkar det dessutom bli soligt. Långärmad body, byxor, tunn mössa och en fleecefilt att ta över benen vid behov, sedan har hon en tunn jacka på sig. Det blir väl inte för lite? Svårt att täcka över henne helt med filten eftersom hon ofta sitter upp. När det har varit några grader kallare har jag haft kofta under också.

• Svar på tråden Hur klär ni bebis vid 15 grader?
  • Lill Bästis

har samm på min dotter också, skor brukar också åka på så att hon kan resa sig själv på marken...

• logg81

Jag hittade ett bra tips i en mammatidning. Man skulle känna i nacken på barnet så skulle man lättare känna om barnet är för varmt eller för kallt.

Jag och Auleen - Mot resten av världen
  • viseversa

så har jag klätt min dotter hela veckan när det varit varmt och hon har varit så nöjd.Hon har tom suttit i bata body,byxor och solhatt i vagnen när solen varit som varmast.

• Mumrika

Låter lagom tycker jag:
    Min tjej hade kortärmad body under den långärmade tröjan (tunn trikåtröja/tunika)mjuk tunn byxa, strumpor och mockasiner på fötterna + hjälmmössa (vi har tyvärr ingen solhatt med band under hakan och hon drar av allt som inte siter fast!)och kröp runt i bara det. Sedan en mjuk munkjacka som känns lite varmare än vindjacka när det behövdes och hon satt stilla på fårskinnet i vagnen när solen försvann/blåsten tog i på em.

• Maria 86

låter precis som alwas klädsel. många mammor bylsar på sina små för mycket så det blir alldeles svettigt i vagnen. inte så mysigt för de små..!

• Leoland

Lång eller kortärmad body. Typ träningsdresss och en tunn hello kitty mössa har Ebba på sig just nu=). ligger i vagnen på en fejk fårskinn, ska snart byta mot en filt i vagnen då skinnet inte reglerar temperaturen själv som äkta fårskinn gör=).

• Saaaraa

Vi har en kortärmad body, tränigsdress mössa och tofflor. Tunn fleecefilt och en åkpåse(som vi "viker ner" när det blir för varmt för henne.). Har hon på sig jacka blir hon arg för att det blir för varmt.

Svar på tråden Hur klär ni bebis vid 15 grader?