• lillajag82

Kan man ha öroninflammation utan feber??

Min son är 8 månader och trycker sig ofta vid kinderna, hakan och öronen..tilläggas bör att han är otroligt gnällig just nu..
    Han har 2 tänder nere..kan det vara flera på gång?
    Jag ringde bvc häromdagen och de tyckte jag skulle avvakta eftersom han inte har feber..
    vet inte hur jag ska göra nu faktiskt..:-/

• Svar på tråden Kan man ha öroninflammation utan feber??
  • Love Isac

Ja de kan ha öroninf utan feber!Det har min son haft massor av gånger...Ring Bvc igen...d hade jag gjort!!Lycka till!Kram

• Teskedsmamman

Min son har varken feber eller smärtpåverkan när han har öroninflammation. Trumhinnan kan tom spricka utan att han reagerar nämnvärt på det.

Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
  • Chizandra

Samma här som ovan beskriver....jag hade inte ringt BVC
    jag hade ringt vårdcentralen...alt. barnmott.

♥ ~ Prins född -03...nu en liten sessa född 25/10 -07~ ♥
  • Förändringar

Jag hade själv ofta öroninflammation utan feber. Jag hade till och med ofta halsfluss utan feber!

• mammasälskling

Min dotter har ofta öroninflamation utan feber.
    Bvc sa till mig att man märker om dom har öroninflamation på barn eftersom om dom ligger på örat eller ja ligger lågt så får dom mer ont i öronen eftersom det tycker på mer då, så sover han oroligt på natten eller när han sover middag eller inte sover något alls så är det nog ett tecken.
    Men ring bvc igen det skulle jag med ha gjort.
    Och fråga om du kan få 2 olika läkare att titta på ditt barn så dom inte felbedömmer det har dom gjort ett felrtal ggr med min dotter.

• kvinnan

måste dom alltid äta pennicillin vid örininflammation?
    kan det gå över av sig själv?

• mammasälskling
    kvinnan skrev 2008-04-28 22:50:39 följande:
    måste dom alltid äta pennicillin vid örininflammation?kan det gå över av sig själv?
    Oftast när dom är så små som jag förstår så får dom pennicillin som sagt som jag förstår det är nog inte lika noga med oss vuxna vi kan ju hantera smärta på ett annats sätt en barn. trummhinnan spricker ju tillslut och varet rinner ut och då är det onda över.
  • Chizandra
    mammasälskling skrev 2008-04-29 09:58:51 följande:
    Oftast när dom är så små som jag förstår så får dom pennicillin som sagt som jag förstår det är nog inte lika noga med oss vuxna vi kan ju hantera smärta på ett annats sätt en barn. trummhinnan spricker ju tillslut och varet rinner ut och då är det onda över.
    För varje gång som trummhinnan spricker så bildas ett ärr...och sådanna ärr kan ge upphov till hörelskador.
    ♥ ~ Prins född -03...nu en liten sessa född 25/10 -07~ ♥
  • mammasälskling
    Chizandra skrev 2008-04-29 11:58:37 följande:
    För varje gång som trummhinnan spricker så bildas ett ärr...och sådanna ärr kan ge upphov till hörelskador.
    Jo jag vet att det blir ett ärr jag är själv öronbarn.
    Och jag har nedsatt hörsel på vänster öra,
    Men iaf. även om dom får penncillin så finns det ju en risk iaf att trumhinnan spriker. Om inte penncillinet hjälper
Svar på tråden Kan man ha öroninflammation utan feber??