Pipmugg?
Jag tror det är dags för våra tjejer att börja dricka ur mugg i stället för ur flaska till måltiderna. Vilken pipmugg är bäst att börja med??
Jag tror det är dags för våra tjejer att börja dricka ur mugg i stället för ur flaska till måltiderna. Vilken pipmugg är bäst att börja med??
Jag vet inte vilken som är bäst, men köp INTE en spillfri i alla fall. Ingen av mina tre barn har någonsin kunnat dricka ur en sån, man måste suga jättehårt.
pipmugg funkar även kanon att dricka yougurt ur (så länge det inte är bitar i yougusrten) och glöm inte att ta bort spill plasten så hålen blir större så yougurt kan komma ut!
Köp en spillfri som går att göra icke-spillfri genom att ta bort plastinsatsen, så ser du ju om det går!
Vi har använt en knubbig liten mugg från Mam, som finns på de flesta varuhus typ COOP o ICA. Själva muggen är genomskinlig med lock och handtag i olika färger (gul/röd resp blå/grön tror jag). Har varit perfekt spillfri hela tiden!
jag tycker esskas vanliga som man kan köpa på ICA/Coop funkar fint, det rinner inte såå mycket om man tar bort dropp-stoppet....sonen har visserligen fixat dropp-stopp fuktionen också...
Men av erfarenhet har jag lärt mig att testa det billigaste först, för det brukar fungera lika bra (om inte bättre i vissa fall) och gör det inte det har man inte lagt ut 150.- på en liten mugg :)
Fattar inte spillfria koppar jag klarar inte av att få ut något vatten, hur skall barnen klara det då?
VitaRosen: Jag tycker inte det är några problem... visst får man suga, men är det något småttingarna kan så är det ju det (långvarig träning )
Har du provat olika sorters muggar?
Har bara provat Elsa Beskow kopparna. Min ena flicka klarar av att dricka utan plastspillgrejen i men den andra bara låter det rinna. Men det ger sig säkert till slut.
vi köpte en sån spillfri, esskas tror jag det är, den har sonen sugit ur sen han var 5-6 mån. Den går att ta bort "spillspärren" som är av gummi så nu när han är 1år dricker han utan den.
Dr Browns har en jättebra spillfri mugg, som det är lätt att dricka ur. Först köpte jag en vanlig pipmugg till honom, som han gillade mycket, men det blev blött... Då köpte jag en spillfri mugg på Babyproffsen, och den fick inte ens jag något ur... - sonen var ledsen, så jag gick tillbaka till den första muggen. MEN, sedan upptäckte jag Dr Browns pipmugg - och den funkar toppenbra ! Ska tydligen efterlikna drickande ut vanlig mugg så mycket som möjligt. Jag köpte min för 99 kr. Lite stor kanske än så länge, men jättebra!
Jag köpte på babyland, ett pack med 6 mindre pipmuggar i , typ 30 spänn. Dom är ca 150 ml, lätta att hålla men utan öron. Har kört dessa länge nu, perfekta! Dessutom blir man inte så ledsen när de försvinner o går inte sönder heller. Som vår fina tummen mugg när den åkte i golvet..
Vi har också testat en del spillfria muggar och ingen har funkat. Men nu äntligen har vi köpt en Avent och den funkar jättebra Och jag slipper torka golvet efter varje måltid
MAM spillfria mugg funkar toppen för vår dotter.
jag har köpt en lundmyr of sthlm som d står gullunge på, den har bara ett hål så det går ganska bra att dricka ur den
Avent med mjuk pip från 6 månader (den lilla sorten)! Funkade jättebra trots att den är spillfri, behöver inte suga hårt på den.
Jag köpte en NUK pipmugg idag men mjuk sugpip. Den verkade jättebra, som ett mellanting mellan nappflaska och vanlig pipmugg. Mina barn har inte kunnat suga i spillfri pipmugg när de varit under ca ett år.
Jag har lärt Alvin att dricka utan pip redan från början...dvs direkt ur muggen/glaset som vi vuxna gör. Det funkar alldeles utmärkt och han kan dricka så själv nu vid 9 månaders ålder.
Oj Becka det låter ju jättebra!
Kastar han inte glaset i golvet så att vattnet sprutar?