• Anonym (Funderer)

Infektion vid analsex

Jag och min kille har vid flera tillfällen haft analsex då vi varierat mellan analen och "det vanliga stället"... kan detta vara farligt? Har hört att det finns en infektionsrisk. Hur märker man om man drabbats av en infektion? Är den typen av infektion farlig?

• Svar på tråden Infektion vid analsex
  • Valkyriah

Det finns ju alltid bakterier i analen så det är inte bra att först ha analsex och sen vaginalt sex.
    Använd kondom isåfall.

Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • originalgutegirldenförsta

Som man byter. KOndom i rumpan och ta av den innan fittan, typ. Eller byt helt och hållet.

Valkyriah skrev 2008-04-28 10:45:59 följande:
    Det finns ju alltid bakterier i analen så det är inte bra att först ha analsex och sen vaginalt sex.Använd kondom isåfall.
    Här står inget kommersiellt budskap
  • Anonym

Det är inte bra att stoppa in den i vaginan efter att den varit i analen. Det finns bakterier i analen som kan vara skadliga för dig. jag et inte precis hur en infektion yttrar sig. Själv hade jag sex med min patner förra helgen, då vi först hade vanlig sex och sen analsex. Åkte på en rejäl svampinfektion efter det.

• Valkyriah
    originalgutegirldenförsta skrev 2008-04-28 10:47:14 följande:
    Som man byter. KOndom i rumpan och ta av den innan fittan, typ. Eller byt helt och hållet.

Ja,självklart,annars är det ju inte till någon nytta

Men om ni tvunget ska "varva hål" så börja med vaginalt sex och avsluta med analt.

• originalgutegirldenförsta

Ja, det är klart bättre!

Valkyriah skrev 2008-04-28 10:48:56 följande:
    Ja,självklart,annars är det ju inte till någon nytta Men om ni tvunget ska "varva hål" så börja med vaginalt sex och avsluta med analt.
    Här står inget kommersiellt budskap
  • Valkyriah
    Anonym skrev 2008-04-28 10:47:44 följande:
    Det är inte bra att stoppa in den i vaginan efter att den varit i analen. Det finns bakterier i analen som kan vara skadliga för dig. jag et inte precis hur en infektion yttrar sig. Själv hade jag sex med min patner förra helgen, då vi först hade vanlig sex och sen analsex. Åkte på en rejäl svampinfektion efter det.
    Fundersam
  • Anonym (Funderer)

Hehe mmm måste väl erkänna att vi inte varit så noga med att byta kondom hit och dit :/
    Jag känner inte av smärta, sveda, flytningar eller så... det måste väl märkas på nått sätt om jag har en infektion tycker jag..
    Men nog är det skönt alltid ;P heh

Svar på tråden Infektion vid analsex