• SweetStarAngel

Tycker du att ris passar bra till fisk?

På frågan(mattråden) vilken middag man ska äta så blir svaret ibland Ris och fisk. Jag förstår inte hur man kan blanda dessa tvåFörvånad till fisk ska man ha potatis eller potatismos enligt mig

Rösta på!

Jag behöver inga tatueringar, min man och mina barns namn är ristade i mitt hjärta för evigt
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tycker du att ris passar bra till fisk?
  • Fru Gustavsson

äter nästan ALLTID ris till fisk. Tycker det är supersmarrigt.

• Intelligenti pauca
    SweetStarAngel skrev 2008-04-28 12:04:02 följande:
    På frågan(mattråden) vilken middag man ska äta så blir svaret ibland Ris och fisk. Jag förstår inte hur man kan blanda dessa två till fisk ska man ha potatis eller potatismos enligt migRösta på!
    Ris passar utmärkt till fisk.Man väljer det man tycker om.Man behöver inte följa någon "etikett"
    För den som är intelligent räcker det med få ord
  • Taggtroden

Rödspätta och ris med creme fraiche är ju jättegott! :) Dock äter jag inte kött sedan 8 år, men hos farmor fick vi ofta det när vi var små :)

• mooogn

Det beror ju på hur fisken tillagats. Finns ju hur många sätt som helst!

...nu har vi försökt i tre år...
  • uniMog

öh ja? Kanske inte direkt till kokt torsk med äggsås men stekt lax tex

Ai Bang Mai Fu Kin Ni !!
  • LinnV

det beror på vad det är för fiskrätt, stekt panerad fisk vill då iaf jag ha potatismos till men till fiskgryta vill jag ha ris.

• SweetStarAngel

Självklart

Intelligenti pauca skrev 2008-04-28 12:06:37 följande:
    Ris passar utmärkt till fisk.Man väljer det man tycker om.Man behöver inte följa någon "etikett"
    Jag behöver inga tatueringar, min man och mina barns namn är ristade i mitt hjärta för evigt
  • LuMa

Nej fi fan rent ut sagt.
    Det ska vara potatis till fisk!

Svar på tråden Tycker du att ris passar bra till fisk?