• Anonym

Jag vill vara testperson, hur gör jag?

Vart hittar man sånna där undersökningar som företag söker folk till (testpersoner helt enkelt) som dom betalar en liten slant för?

Är i behov av pengar jämt så varför inte göra något bra tänkte jag?

En bekant hittade en annons i en tidning förut och får 1800kr för att käka choklad en viss tid.. rätt okej tycker ju jag

• Svar på tråden Jag vill vara testperson, hur gör jag?
  • Anonym

Irma77, haha, usch, det låter lite läskigt! "forsoksperson"!

• Irma77

Ha ha.. labb råtta =)
    nej men det är där de kollar tex olika mediciner för allt möjligt. De informerar alltid innan osv. De betalar mellan 15-25000:- beroende på tid mm.

• Peak
    Irma77 skrev 2008-04-28 13:20:39 följande:
    Ha ha.. labb råtta =)nej men det är där de kollar tex olika mediciner för allt möjligt. De informerar alltid innan osv. De betalar mellan 15-25000:- beroende på tid mm.
    har du varit "testperson" själv?
    ♥ Lowe mitt allt ♥
  • Irma77

Nej det har jag inte. Jag äter mediciner som jag måste ha jämt, därav att jag inte får. Men för ett år sedan hade de mer info på sin sida. Trist att de inte har det längre.

• Peak
    Irma77 skrev 2008-04-28 14:08:48 följande:
    Nej det har jag inte. Jag äter mediciner som jag måste ha jämt, därav att jag inte får. Men för ett år sedan hade de mer info på sin sida. Trist att de inte har det längre.
    ja vissa studier skulle man ju vara inlagd en längre tid...och då vore det ju kul att veta ersättningen för det tex. Och görs de bara i Uppsala?
    ♥ Lowe mitt allt ♥
  • Anonym

Du kan anmäla dig till gfk också. Dom genomför marknadsundersökningar och jag har fått gå och göra undersökningar i deras lokarer. En gång om cigaretter och då fick jag 200 och en gång om musik för 500.

Du kan också anmäla dig till fokusgrupper där du får gå och sitta i grupp och gå igenom nya produkter. Det får du också pengar för =)

Och som sagt, det finns en del ställen att vara testperson på, googla bara på "försöksperson" så får du upp en del ställen.

Och anmäl på cint för att göra undersökningar via mejl, man får en liten summa varje gång man svarat på en såndär undersökning och sen betalas det ut när man fått ihop 100 spänn, jag har hunnit få 300 därifrån redan, det tar u sin lilla tid men det gör inget, så får man lite extra då och då. Dessutom är jag en sån skadad att jag tycker om undersökningar! =)

Svar på tråden Jag vill vara testperson, hur gör jag?