• Always Love

Vad betyder det att livmodertappen har 2cm kvar?

Var hos läkaren idag för att kolla mitt blodtryck som varit högre än vanligt.
    De såg bra ut nu och ingen protein i urinet.

Då ja haft mkt sd/förvärkar med menskänslan nu ett par dagar kände hon hur de låg till där nere.
    Hon fick in 1½ finger och tappen var helt mjuk, 2cm kvar el va hon sade.
    Kan de betyda att ngt händer snart el får ja gå ett tag till så här?

~ Mamma till världens finaste son född -01. Vi väntar på att vår lill* ska titta ut snart också
  • Svar på tråden Vad betyder det att livmodertappen har 2cm kvar?
  • Majras

Du är öppen 1½ cm och det är 2 cm kvar innan livmodertappen är helt utplånad. Ja, du kan få gå så ett tag till, men mest troligt är att det kommer igång snart för dig
    Lycka till

• Moa38

livmodertappen är en tapp som sticker ut ett par cm från livmodern, vet inte exakt hur många men denna måste utplånas helt innan man pratar om att man öppnar sig sas, så det hon menade, tror jag, att det är två cm kvar av livmodertappen innan den är helt utplånad.
    Så det är alldeles säkert snart dax för bebisen att komma men det är lika troligt att h*n väntar ett par dagar

• jennyug

var inne för drygt en vecka sedan då var jag öppen ca 2 cm och livmodertappen var helt mjuk men bibehållen 1 cm, då gjorde hon en hinnsvepning men bebis är kvar i magen.... så kan dröja

• 86Malin07

hej! min tapp har varit en "kanst" kvar på å öppen 3- 4 cm.. i ca 4 veckor.. å de händer inte ett skit mer här... bara massa förverkar hela tiden. men såg att du va omföderska å då kan man va öpnnen under en lång tid innan den kommer ut!

• yaz

Tänkte precis att du måste fått barn tidigare och det hade du ju. Vanligtvis så öppnar man sig efter livmodertappen är utplånad, men hos andragångs föderskor öppnar man sig samtidigt, så det kan vara på gång när som helst

• Always Love

Får verkligen hoppas för nu är de inte roligt längre.
    Är väl öm för att hon var där o grejade men mensvärken känns kraftigare.

Får väl vänta ett par dagar men hoppas inte på veckor

~ Mamma till världens finaste son född -01. Vi väntar på att vår lill* ska titta ut snart också
  • 86Malin07

jag hoppas att de sätter igång för din skulle snart!!! hoppas du slipper gå som mig iaf.. de är inge kul! lycka till iaf!½

• Always Love
    Svar på #7
    Men när har du Bf?
    Jag kanske får gå ett tag, vem vet men detta har ju hänt på ett par dagar.
    Har haft MKT förvärkar men de liksom avtog runt v35 för att nu komma tillbaka.

Vi får önska oss lyckatill
  • Always Love
    Svar på #9
    Ja hoppas hoppas
    Jag har gjort de länge men har ställt in mig på en mitten av majbebis
    Tyckte de var kul o höra vad de läkaren sa kan betyda.

Du får höra av dig hur de går
Svar på tråden Vad betyder det att livmodertappen har 2cm kvar?