• MayaPiraya

kvällsgröt till 2½ åring?

Insåg just att vår "lilla" tjej fortfarande ibland äter gröt som är för 18M+ på kvällarna, hon är ju egentligen över ett år för gammal för det... men det borde väl vara OK ändå? eller finns det annan gröt för äldre barn? Hon tycker den är god och det är så smidigt att bara blanda ihop den på några sekunder då kvällarna är konstant tidsbrist för oss :)
    Ibland så får hon macka eller yoggi i stället, men hon äter mest av gröten så jag föredrar att ge den till henne +att de trycker i massa vitaminer och liknande i gröten som gör den näringsrik så den känns bättre i mitt mammahjärta. Men vad tror ni? När ska jag sluta med den?

• Svar på tråden kvällsgröt till 2½ åring?
  • MARIA99

Lär ju inte va nån fara. Är den inte nog är det ju bara att ta en macka efter. Själv kör jag med olika hemmalagade

• velle

Min son fyller fyra i sommar och dricker fortfarande välling för 1 1/2 åringar. Det är ju en lägre gräns och inte en övre. Välling och gröt är nyttigt för alla åldrar så oroa dig inte. MIn kompis sex-åring äter fortfarande sin bebis äppelgröt för han tycker att den är så god. Det är ju bara vi som nojjar. Jag är glad att min son fortfarande vill dricka välling för han är rätt dålig på annan mat så jag vet i alla fall att han får i sig den näringen.

• Mollan

Om mina barn velat äta barngröt i den åldern hade de jättegärna fått göra det! Det är naturligtvis jättebra mat även för lite större barn.

• MayaPiraya

jo, det känns ju rätt bra att hon äter den, speciellt när den är fullpetad med nyttigheter eftersom hon kan vara kinkig med viss mat. jag har bara "låst" mig på att det står "18M+" på förpackningen :p

• Lady Bling

Det är ju en åldersgräns som är FRÅN just den åldern, alltså från 18 månader och uppåt. Du kan ju äta den även om du är 40 år också om du har lust. Det är ju bara att ingredienserna och konsistensen inte rekommenderas för barn under 18 månader. Min dotter är 3 ½ år och dricker välling morgon och kväll som är från 1 år. Inte tänker jag att hon måste sluta med den för att hon blev 2, eller 3, osv. Hon får dricka den så länge hon vill och tycker att den är god.  Din dotter får ju i sig alal vitaminer och nyttigheter som gröten innehåller, och det är ju bara nyttigt för henne och smidigt för er. Hon kan ju äta den så länge hon nu vill. Det hade kanske vatit en anna nsak om er 2 ½-åring vägrade äta något annat än barnmatspure som är från 4 månader, men just när det gäller er gröt är det ju inga problem alls.

• sofiemalmö

Min son är 2,7 år och dricker ff 6 mån mildvälling.....
    Tycker var och en gör som de vill. Min son blir mätt på vällingen och tycker ff om den. Där finns ju allt de behöver...

• Lady Bling

Föresten, du skriver att er 2 ½-åring är 1 år för gammal för gröten som är från 18 mån +. Om man bara fick äta den gröten under den månaden som barnet är just 18 månader gammal skulle det nog vara en väldigt opraktisk produkt.

• Stora

Ella fyller 4 och dricker välling. Den är för 18 månader alltså man börjar med den då...välling o gröt är samma innehåll. Fortsätt du! det är bra o nyttig mat!

• Golvmoppen

Varför inte ge vanlig havregrynsgröt. Då kan ju alla i familjen äta den. Vår dotter på 2år och 3mån bara älskra detta med mjölk och lite lite lingonsylt.

Svar på tråden kvällsgröt till 2½ åring?