• Anonym (lämna?)

Var gräset grönare på andra sidan?

Jag har en kris i mitt äktenskap och har fått känslor för en annan. Jag funderar på att skiljas.

Läser i många trådar rådet att man ska tänka sig för innan man skiljer sig, förälskelse är en sak, ett långt förhållande en annan.

Vill veta bland er som lämna ett förhållande för ett nytt - ångrar ni er? Var gräset grönare på andra sidan? Blev ni lyckligare med den nya? Eller ångrar ni er att ni inte stannade kvar.

Vet varken ut eller in hur jag ska göra, framför allt för att det är barn inblandade i bilden.

• Svar på tråden Var gräset grönare på andra sidan?
  • Estell

Jag var gift då jag träffade min man som jag nu är gift med. Min dåvarande träffade andra bakom min rygg, och jag var den som hela tiden ville rädda äktenskapet utan att få respons.
    Min nuvarande bodde då granne med oss, och vi umgicks på fester i grannskapet, tom på våra egna som min dåvarande (utan att fråga mig) bjudit in halva byn till. Det brast då jag fick veta att min dåvarande stött på en av mina vänninor, och jag kände min nuvarande litegrann så jag gick ner till hans hus och vi pratade hela natten. På den vägen var det, det var så det började. Vi träffades i flera veckor i smyg och blev kära. Vi hade aldrig sex, inte förrän jag talat om att jag skulle flytta och ville ha skilsmässa.

Jag var så glad att komma ifrån idioten jag då var med, separationen var eg ett faktum, det var min förälskelse till min nuvarande som gjorde att jag tog steget. Jag flyttade själv och datade min nuvarande i ett par månader innan vi flyttade ihop....) Idag är vi som sagt gifta och har radhus, hund och längtar efter barn! ÅNGRAR INTE NGT!!!!!! Det enda jag ångrar är sättet jag lämnade exet på, har kunnat skött detta snyggare. Min nuvarande är den underbaraste mannen på hela jorden!!

• Estell

Detta var som sagt bara min historia, det finns nog par i kris som har andra förutsättningar att klara av allt. Jag skulle ha lämnat min dåvarande ändå.

• SilentStar

I mitt fall var gräset EXTREMT grönare på andra sidan

Det rä ju svårt att veta hur det kommer bli i ett nytt förhållande, men känner du att ditt förhållande med din nuvarande är dött och det inte finns nån räddning så tycker jag duska avsluta ÄVEN om du inte hittar nån ny.

• Anonym

Jag tror det beror helt på vad man har/hade för förhållande innan. Levde man i ett förhållande med tex otrohet, svek, ingen respekt osv så klart att gräset kan bli grönare på andra sidan. Kärlek är ju ngt man får jobba på och det gäller båda parter och så länge båda är villiga att göra det så tror jag man har ett hållbart förhållande.

• gabbe69

det är inte grönare, bara annorlunda gödslat och klippt...

• Eisa

JA det var grönare! Galnare men grönare!

Ångra sig gör man nog aldrig. Allt har ju en mening.

• Anonym

Gräset är grönare där man vattnar.

Det är ganska dumt att skilja sig under en kris för man är inte speciellt stabil och kan inte tänka igenom beslutet. För din egen skull och för dina barns skull tycker jag att du ska sansa dig och inte flirta med någon annan. Om du skiljer dig så småningom så får du all tid i världen att träffa andra och kan göra det med huvudet högt.

• Eisa
    Anonym skrev 2008-04-28 18:34:37 följande:
    Gräset är grönare där man vattnar.Det är ganska dumt att skilja sig under en kris för man är inte speciellt stabil och kan inte tänka igenom beslutet. För din egen skull och för dina barns skull tycker jag att du ska sansa dig och inte flirta med någon annan. Om du skiljer dig så småningom så får du all tid i världen att träffa andra och kan göra det med huvudet högt.
    Nja det där med vattna är bara struntprat. Det spelar ingen roll hur mycket man vattnar en död blomma.
  • Anonym (lämna?)
    Anonym skrev 2008-04-28 18:34:37 följande:
    Det är ganska dumt att skilja sig under en kris
    När ska mann annars skilja sig???? Vi har haft det dåligt i flera år??
  • gabbe69

Jag kan säga rakt ut..

Det blev MYCKET Bättre.. ångrar att jag inte gjorde det tidigare.

TS:

Erfarenheten säger att gör det, ingen tackar dig för att du är kvar i ett dött förhållande.

Svar på tråden Var gräset grönare på andra sidan?