Continentalsäng från Jysk
Som rubriken lyder, är det någon som köpt en continentalsäng från jysk?
De har ju en för 4000kr och en för 7000kr någon som köpt en sådan och vad tycker ni om dem?
Bra och dåligt.
Som rubriken lyder, är det någon som köpt en continentalsäng från jysk?
De har ju en för 4000kr och en för 7000kr någon som köpt en sådan och vad tycker ni om dem?
Bra och dåligt.
Jag har ju ingen continentalsäng men....
Av egen erfarenhet kommer jag aldrig att köpa något från jysk som ska monteras ihop. Tycker att det vi har köpt från jysk blir rangligt efter en kort tid. Har b.la köpt både säng, datorbord och skänk därifrån.
oki någon mer?
Hade nog inte heller köpt det, hade hellre lagt det dubbla och fått en bra säng istället. (Som vi faktiskt gjorde...) är ju en investering på sitt sätt.
Ligger ni bra i dem? Det är NI som skall trivas i den.
Vi har just köpt kontinentalsäng och kan säga att ingen säng i någon av de lägre prisklasserna passade oss. Just av den enkla anledningen att det inte tillverkas någon MJUK men ändå stödjande säng i någon prisklass under 20 000. Vi ville ha en säng där man ligger bra på sidan och för mig var det att höften och axlarna skall få sjunka ned i sängen. Midjan, ben och huvud skall få stöd och inte sjunka ned de också.
Ingen säng på Ikea, Kungssängen, Jysk klarade detta. De är på tok för hårda. För oss blev det en säng i en betydligt högre prisklass men då ligger vi som på moln i den också.
Så innan du köper säng, tänk på vad det är du är ute efter och provligg massa sängar. Om ni inte har råd med en dyr säng så provligg dem heller inte! Vi skulle först inte ge mer än x-kronor - men tillslut hamnade vi på nästan det dubbla... :S
Förresten... ang dyra sängar - vi resonerade att man spenderar minst 8h per dag i sängen men de flesta vill inte betala mer än 1000kr för en säng. Däremot kan man gå och köpa bilar för flera hundra tusen som man bara vistas i kanske max 1h per dag...
Hej!
Vi har en stor säng från jysk, köpte den för flera år sen och I LOVE IT! Finns inget bättre än våran säng, stor och helt underbart skön!
Den kostade runt 4000 :- snacka om grym säng för pengarna!
Köp köp köp
det var länge sedan jag provlåg en men tänkte bara kolla folks upplevelser innan.
Sängen vi har nu var dyr men visade sig vara skräp.
Min förra dubbelsäng var faktiskt Jysks kontinental 4000:-, jag var skeptisk innan men måste medge att jag sov väldigt skönt i den!
Vet ej hur den är i längden för jag sålde den efter 1 år p.g.a. flytt.