• Musslan

Vi ska på bröllop. Tips på mammakläder av det finare slaget? (Klänningar eller liknande)

Är det nån som kan tipsa om var man hittar lite finare mammaklänningar som man kan ha när man går på bröllop? Kommer vara i vecka 25-30.

• Svar på tråden Vi ska på bröllop. Tips på mammakläder av det finare slaget? (Klänningar eller liknande)
  • 080609

ska på bröllop på lördag är då v35 och jag har köpt min klänning på www.4mom.se . Det finns ett antal fina klänningar där tycker jag, till ett rimligt pris.

• 080609

jag har livdress (den översta av klänningarn som länkades med ovan), den är till och med finare på än på bilden, och den funkar bra med magen...

• eir

Jag köpte en på Prouds webshop (www.proud.se). Den fick jag mkt komplimanger för men den är i siden så den skall tyvärr kemtvättas.

• Mamma Maj08

Jag är snart i vecka 38 ó går runt i "vanliga" klänningar...(ej mamma klänningar)
    sist köpte jag denna...

www.lindex.se/Products/Product.aspx&subid=9654&prodid=1553592&parentid=0&color=753484&NewView=true

• rosita333

vet att det finns ett märke som heter proud som har lite "finare" mammaklänningar! Liite dyra men så är det ju:)
    www.proud.se/

• maria lintott

Tycker du kan köpa en som inte e mammaklänning, finns jättemycket fina. Modellen som gäller nu är ju med knyt eller resår under bysten å det passar ju oavsett om man är gravid, så du kan ju vidga dina vyer på så sätt. Dessutom tycker jag alla mammaklänningar, kläder e så dyra. Om man vill ha lite finare.

• gryta

Var inne på prouds hemsida men allt jag försökte beställa var slut på lagret, trist med en webshop utan kläder......

• rosita333

ja det var ju konstigt och tråkigt!!:(

• Maggizz

Jag ska på bröllop i juni då jag är i v 30 ungefär och jag ska ha en brun knälång linnekjol från hm och ett linne + en olivgrön omlottblus med pärl-/paljettmönster på.
    Tror det blir kanon då jag inte trivs så bra i klänning.

• Dax

Jag ska på bröllop på lördag, är i vecka 37 då och kommer faktiskt komma i ett par vita linnebyxor. Mina ben är så svullna så jag måste använda stödstrumpor. Då vill jag inte komma i klänning eller kjol. Lite trist att man inte kommer bli så fin...men är man höggravid så är man ju...och det ska iaf bli roligt att va med!

• solrosor

Var nyligen på bröllop (vecka 36) och hittade en virkad klänning på MQ. Tänkte att den drar ihop sig när jag tvättar den(vilket den har gjort) så kanske den kan användas i sommar innan kilorna har försvunnit.

• DreamCatcher

titta på lindex mammakläder på hemsidan, det finns en jättefin vit klänning där som vore perfekt till bröllop=)

• Sara och Lillen

Hade samma problem (är bjuden på bröllop 3v efter BF så jag förväntar mig att magen finns kvar) men hittade en helt UNDERBAR klänning på Zara!
    Hellång sidenklänning i juvligt varm rosa färg med stora "handmålade" blommor i rött gult och grönt "som växer upp" från nedre kanten mot knäna, den är empirskuren och mycket tyg som magen får platts i! Ett stort brett band i samma tyg och tryck att knyta över magen... och till sisst två tunna axelband som adderar en känsla av skörhet -den är helt underbar! Den var inte så dyr strax över 1000 lappen.
    Den är nog inte tänkt att vara en "mamma" klänning men den fungerar utmärkt!(jag provade den i v38, visserligen är jag inte superstor men det finns mycket tyg i den) Den klänningen fanns även i en svalare gräddvit variant med riktigt stora liljor på (liljorna går i jordnära toner med mjuk grönt och lila om jag inte mins fel), även den utsökt!

Hoppas det var till någon hjälp! Lycka till!

• gryta

Tänk om man hade en Zara i närheten......för min del blir det nog en kjol och blus från Happymum, hittade lite igår som nog går att använda, hittade ett annat märke också som hade superfina klänningar men ingen som säljer i Sverige, kanske kan beställa från utlandet. Ska se om jag kan hitta adressen......
    www.barnnet.se/k_a.php&kid=14 här finns endel länkar, bla
    www.jojomamanbebe.co.uk/

Kanske lite att kolla in.

//gryta

• skrutthumlan2

ville också tipsa om zara, köpte nog samma klänningar fast i annan färg som sara och lillen. ska på bröllop i början av juni och är då i vecka 32. som tur var har de öppet köp i 30 dagar så om jag har växt ut dem så kan jag lämna tillbaka dem:)
    den ena klänningen kostade förresten 600kr medan den andra kostade 1100kr.

• Musslan

Jag skickade efter den där bruna blanka klänningen från 4mom i storlek XL, men kunde inte knäppa den!! Har storlek 100B i BH och min bröstkorg fick helt enkelt inte plats!

• gryta

Nu har jag beställt från mamastore, får se hur det verkar när jag får kläderna.

Svar på tråden Vi ska på bröllop. Tips på mammakläder av det finare slaget? (Klänningar eller liknande)