• Familytime

Vem har rekordet i förlossning? Vem har haft den längsta förlossningen?

Skulle vara lite intressant att höra era historier om era lååånga och jobbiga förlossningar! Vem har rekordet? Håll dem korta, så man orkar läsa. Berätta bara lite kort om er förlossnings skeden och hur lång tid det tog!

Förvärkar gills inte och inte heller regelbundna värkar. Ta från det ni var i regelbunden fas.

• Svar på tråden Vem har rekordet i förlossning? Vem har haft den längsta förlossningen?
  • Lady Morpheus

Ursäkta en dum fråga men vad innebär regelbunden fas?

• Maria o Casper

7 timmar tog det för mig!

• Familytime

Ja, jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva, men när värkarna var regelbundna och fortsatte till förlossningen.

• Lady Morpheus
    Familytime skrev 2008-04-28 17:47:43 följande:
    Ja, jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva, men när värkarna var regelbundna och fortsatte till förlossningen.
    Okej. Ja min förlossning startade med vattenavgång utan värkar. Från vattenavgång till regelbundna värkar tog det väl ungefär 10 timmar. Från regelbundna värkar till krystfasen tog det 12 timmar och från krystfas till sonen kom ut tog det 2 timmar och 45 minuter. Så hela förlossningen tog alltså nästan 25 timmar.
  • Familytime

Jag lägger in mitt rekord, dårå...
    Sattes igång med gel måndag morgon på förlossningsavdelningen pga trolig vattenavgång. Regelbundna värkar till tisdag morgon då de återigen satte gel.
    Regelbundna värkar till onsdag morgon då de återigen satte gel...
    Regelbundna värkar till kl 16.00 då de spräckte hinnorna.
    Regelbundna värkar till 19.00 då de satte dropp.
    Intensiva, för täta värkar till 23.32 då sonen kom. Han fick en stroke pga de alldeles för täta värkarna utan mellanrum och fick då syrebrist i hjärnan.

Orkar jag ens räkna hur länge den varade, den rackarn...?  51,5 timmar, tror jag bestämt!

• Lady Morpheus
    Familytime skrev 2008-04-28 17:59:08 följande:
    Jag lägger in mitt rekord, dårå... Sattes igång med gel måndag morgon på förlossningsavdelningen pga trolig vattenavgång. Regelbundna värkar till tisdag morgon då de återigen satte gel.Regelbundna värkar till onsdag morgon då de återigen satte gel...Regelbundna värkar till kl 16.00 då de spräckte hinnorna.Regelbundna värkar till 19.00 då de satte dropp.Intensiva, för täta värkar till 23.32 då sonen kom. Han fick en stroke pga de alldeles för täta värkarna utan mellanrum och fick då syrebrist i hjärnan.Orkar jag ens räkna hur länge den varade, den rackarn...?  51,5 timmar, tror jag bestämt!
    Fy sjutton att behöva bli igångsatt så många gånger. Hur har det gått för sonen nu efteråt? (om det är känlsigt behöver du absolut inte svara.)
  • Fru Indosaurie

Min igångsättning tog 48 timmar innan jag förlöstes med kejsarsnitt, hellre dör jag än att uppleva det igen

Opinions are like assholes. Everybody has one.
  • Miss W

Jag hade regelbundna värkar från början, mellan 3-5 min emellan. Det tog 32 timmar innan sonen tittade ut, hoppas det går fortare den här gången (bf 18 maj)...

• Familytime
    Lady Morpheus skrev 2008-04-28 18:12:37 följande:
    Fy sjutton att behöva bli igångsatt så många gånger. Hur har det gått för sonen nu efteråt? (om det är känlsigt behöver du absolut inte svara.)
    Jadå, det gick allt bra. Några veckor på Neo och månader av mediciner, så var han frisk igen. Han har inte fått några men alls av det! Det var fint av dig att fråga, jag ska lära mig att skriva med det nästa gång! Jag får ofta den frågan, när jag berättat eller skrivit om det. Allt är dock bra med min son, han är fyra år och ser på Bolibompa! Han väntar på att få gå och duscha för kvällen!
  • Familytime
    Lady Morpheus skrev 2008-04-28 18:12:37 följande:
    Jadå, det gick allt bra. Några veckor på Neo och månader av mediciner, så var han frisk igen. Han har inte fått några men alls av det! Det var fint av dig att fråga, jag ska lära mig att skriva med det nästa gång! Jag får ofta den frågan, när jag berättat eller skrivit om det. Allt är dock bra med min son, han är fyra år och ser på Bolibompa! Han väntar på att få gå och duscha för kvällen!
Svar på tråden Vem har rekordet i förlossning? Vem har haft den längsta förlossningen?