• Tokfrjant

Sprayfärg att måla spjälsäng med!

Hej, undrar om något använt biltemas hobbyfärg i sprayflaska och målat spjälsäng med. Är färgen okej att använda eller är den giftig? Hur många sprayflaskor går det åt ungefär?

• Svar på tråden Sprayfärg att måla spjälsäng med!
  • åsa1979

Ring och hör med biltema.

Jag skulle dock inte använda sprayfärg, brukar vara ganska mycket gifter i sånt vad jag vet.

Barn börjar ju ofta gnaga på spjälsängen oxå när tänderna kommer å då är det ju verkligen inte att rekommendera.

• yumaa

vad e det för sorts färg de använder när de målar de sängarna då.. inte ser det ut som de målat med pensel precis.. eller ??

tänkte också använda spray till sängen här hemma...

• Nanna 83

Vår bebis farmor målade om spjälsängen i går med vanlig färg som är vattenbaserad. För att undvika penseldrag använde hon en speciell sorts pensel som inte gör några "ränder".
    Det är ju ett alternativ annars om det visar sig att sprayfärgen inte är bra.

• squashen

Hej!!
    Har blivit rekomenderad biltemas hobbysprayfärg för att fixa spjälsängen.. Så jag köpte den igår, har inte använt den än, men svårt att tänka mig att det ska va farligt, man gör det ju ändå inte samma dag som man lägger i bebisen precis..

Har läst om folk här inne på Fl som oxå använt den..

Det blir säkert jätte fint,( hoppas jag, för min egna skull oxå) spraya på.. Skrattande

• Tokfrjant
    Svar på #6
    Okej, låter bra! Ska iväg till Biltema idag och köper nog färg då. Tänkte fråga dom där om det är giftigt eller inte i säkerhetsfall. Hur många sprayflaskor köpte du..?
  • squashen

jag köpte faktiskt bara en.. Den är vit nu å jag ska bara bättra på lite, där den blivit skavd, men det kan hända att jag får ta hela om det ser knäppt ut.. Å då räcker det kanske inte me en. Men den kosta bara 42,90kr så man blir ju inte ruinerad direkt.. Flört Har nog råd å köpa en till.. hihi..

Du får skriva till mig sen å berätta hur det blir.. *nyfiken*
    Jag har ju inte bf förrän i Aug, så tänkte vänta lite me att fixa den..

Lycka till!!!

• Tokfrjant
    Svar på #8
    Du ska ha bebbe ungefär en månad efter mig ;) Jo, klart jag berättar hur resultatet blev! Lägger säkert upp en bild också!
  • squashen

Ja, gör det!!
    Vilken färg ska det bli?

Längtar du?? Jag tycker tiden går lååånnngggsssamt just för tillfället, man e lite i ett mellanstadium nu känns det som.. Man vill ju den ska komma nu, nu, nu!!

Hoppas du mår bra å njuter av 

• Tokfrjant

Gul, sån riktig sportbilsgul om det finns där. Hehe..
    Jag längtar suupermycket! Vill träffa bebben nu och krama om bebben och gosa och kela och byta blöja och amma och trösta bebben och allting! ^^

• squashen

Skrattar... Kan tänka mig det.. Sen när h*n skrikit i ett dygn så undrar du om det verkligen va dettta du längta till, hihi..Flört
    Men det är verkligen värt allting, lovar!!

Det finns säkert sån gul, det fanns hur mycke som helst att välja mellan..Skrattande

Svar på tråden Sprayfärg att måla spjälsäng med!