Min sambo har nästan inga vänner kvar
Jag och min sambo har varit ihop i 7-8 år och vi har två barn tillsammans. Vi har haft det rätt bra har jag tyckt men senaste tiden har det blivit jobbigare. Dels flyttade jag till hans hemort när vi flyttade ihop och där har jag aldrig lyckats hitta egna vänner utan jag har kvar mina gamla vänner (som bor på andra ställen). Detta gör att jag ofta känner mig ensam då jag inte har många att träffa här.
Dels har min sambo tappat kontakten med många av sina gamla kompisar och de hör aldrig av sig till oss heller. Jag tycker det är jobbigt i sociala sammanhang då min sambo inte är så pratsam och inte jag heller så man känner sig utanför många gånger. Varken han eller jag har många vänner på orten där vi bor och detta känns himla ensamt. Från början hade han mer vänner och vi umgicks mer men det har blivit mindre och mindre. Det kan gå månader emellan gångerna min sambo ringer sina kompisar eller de ringer honom. Tycker detta är skumt och har pratat med honom om det men han verkar inte ha problem med det men det har jag, det känns som om han inte är omtyckt och det gör att jag blir osäker på vad jag känner för honom också. Jag funderar på att lämna honom men barnen får mig att tänka två ggr. Finns det någon i samma situation? Hur tänker ni?