• cokie

simdyna eller "armpuffar" till 14 månaders?

Hej! Vi ska utomlands på måndag och jag kom på att det kanske är bra om Mio har armpuffar eller något på sig?

När kan dom börja använda sånt?

Någon som vet något bra till dom minsta?

Fick en liten Mio den 28/2!!
  • Svar på tråden simdyna eller "armpuffar" till 14 månaders?
  • Pistou

Nu vet jag ju inte hur van er kille är vid att bada i havet/pool, men när vi åkte på semester med vår tvååring nu i vintras hade vi köpt uppblåsbara armringar till honom, och det visade sig vara ett helt onödigt inköp. Han tyckte de var obekväma och ville inte alls ha dem på sig. Vi var bara vid havet och besökte inte någon pool, men vår son ville nästan bara plaska vid vattenkanten och gräva i sanden och bygga sandkakor och ville inte gärna gå ut där det var lite djupare. Och eftersom vi höll stenkoll på honom hela tiden kändes det inte nödvändigt att ha något annat flythjälpmedel av rena säkerhetsskäl.

People don't care how much you know until they know how much you care.
  • cokie

Nej det kanske är onödigt.. Vid havet behövs det nog inte, men jag tänkte nog mest om vi ligger vid poolerna.. Han tycker om att bada! Men det är nog kallt i havet nu när vi åker så det kanske blir mest bad i poolen..

hmm jag får fundera lite!

• the devil wears CM

Nu ska inte jag måla djävulen på väggen men jag har i min ungdom arbetat som badvakt i Sverige och i Australien. Jag har sett många drunkningstillbud med småbarn och skulle verkligen rekommendera armpuffar alternativt badbyxor med inbyggt flyt.

Även om ni tror att ni har koll och vet hur långt Era barn går så kan det snabbt förändras till det sämre. För ett barn räcker det med 10cm vatten för att drunkna och det går snabbt!!

Jag hade personligen lärt mitt barn tidigt att använda mig av skydd av rent säkerhetsskäl speciellt om ni ska bada i pool.

• miababia

vet att babysim har några bra armringar, kanske du känner någon och kan höra om de kan köpa åt dig. de är röda och gula

• SysterYsster

ok, man får klicka på armringar i kategorin... Vi köpte de röda direkt, men då var dottern över ett år iaf.

• myilem

På vår simskola har vi jttebra simåuffar som v ikallar "muskler" de är gjorda av samma material som de mjuka flymadrasserna som finns i simhallar. De finns i olika storlekar och är verkligen super bra. Iaf på vår simhall kan man köpa dessa i receptionen.

Mamma till Andy
  • cokie

Tack för svaren! Dom på babysimshopen verkar jätte bra, men jag hinner inte få dom innan vi åker, det är ju helgdagar och allt!

Jag har köpt vanliga "armringar" idag, så då har vi någonting. Sen funderar jag på att köpa en "sittstol" som man har i vattnet, men det borde ju finnas på cypern!

• myilem

Såna sittstolar som du säger är jättebra, och de borde finnas dit ni ska.

Mamma till Andy
  • MuminMy

babysimshopen levererar till dagen efter om du ringer innan 13 och jag kan också varmt rekommendera dem.

MEN att barnet har armringar på sig betyder INTE att man kan ta ögonen från det en enda sekund, det är ingen livförsäkring, det är ett flythjälpmedel.

En enda solstråle är nog för att driva bort många skuggor. /Franciskus
  • Dixie

vi hade en sådan "simring med byxa" antar det är samma sak som en "sittstol" och det fungerade mycket bra med sonen som då var 11 månader, skönt att inte behöva bära honom i vattnet hela tiden

• cokie
    MuminMy skrev 2008-04-30 09:25:29 följande:
    babysimshopen levererar till dagen efter om du ringer innan 13 och jag kan också varmt rekommendera dem.MEN att barnet har armringar på sig betyder INTE att man kan ta ögonen från det en enda sekund, det är ingen livförsäkring, det är ett flythjälpmedel.
    Jaha, jag ringde inte ens och kollade, det brukar ju ta 1 vecka att få saker! Men nu har jag köpt vanliga ringar så dom får duga. Man är ju med honom hela tiden iallfall!

Då köper vi en sittstol därner! Det verkar ju som att alla tycker den är bra!
  • MuminMy

Sittstol avråder jag från, den är inte alls säker för barnet och har orsakat många drunkningsolyckor utomlands.

En enda solstråle är nog för att driva bort många skuggor. /Franciskus
  • cokie

Nu har jag beställt från babysimshopen iallfall! Hon trodde att dom skulle komma fram på fredag !

Men sittstol borde han ju kunna ha.. Han är ju så liten så vi är ju alltid med och håller i. I poolen borde det ju vara ok.. Ja vi får se vad vi behöver när vi kommer ner!

Svar på tråden simdyna eller "armpuffar" till 14 månaders?