Vad är stoppande mat vid diarré?
Min 13-månaders har kräkts här ett par dagar och idag kom diarrén som är riktigt vattnig.
Vad ger man för mat som kan stoppa upp lite?
tacksam för svar!
Min 13-månaders har kräkts här ett par dagar och idag kom diarrén som är riktigt vattnig.
Vad ger man för mat som kan stoppa upp lite?
tacksam för svar!
Ris och morötter vet jag ska vara stoppande i alla fall.
blåbär och vitt bröd
rårivet äpple ska vara stoppande
banan
Proviva har vi fått som tips av bvc, liksom kokt potatis, ris, blåbär, omogen banan.
En sak som inte många känner till är att blåbär är lösgörande för 50 % av sveriges befolking. Hade själv ingen aning om det, men nu har jag läst på lite om det.
proviva är jättebra, välj shots för de har högre konc av välgörande bakterier.
Blodpuddig eller blodkorv, blåbär, banan
proviva blåbär o kokt mat, fick vi veta.
inget stekt!!!!
prova ordentligt överkokt ris blandat med mosad banan, är bra för magar som varit utan mat ett tag och som inte tål "vanlig mat" än. Tips som jag fick från barnläkare som arbetat i afrika.
tack snälla för alla tips!!
Morotspuré är bra. blåbär ger motsatt effekt på mitt barn hon blir ännu lösare..
Majsvälling blev vi tillsagda att ge vår dotter när hon hade svår diarré/magsjuka
Samt apotekets vätskeersättning för barn. Vitt bröd, rån..
Och ett hett tips från min gamla kloka mormor: Koka riset i för mycket vatten och sila sedan av vattnet och kyl. Stärkelsen från riset är det som har stoppande effekt och det kokar ju bort en hel del från riset, som då blir kavar i vattnet. Kanon när barnet inte vill äta. De behöver ju få i sig vätska och är då vätskan stoppande är det ju två flugor i en smäll! : )