När allting går åt helvete.
Jag hade ju försökt så länge att bli gravid..(är nästan 35)...och efter en hel del kämpande så lyckades vi få till det. Vi hade ju planerat för den här dagen, den här tiden och allt skulle ju bli så lyckligt. Det var ju så efterlängtat och planerat. Vi ville ju verkligen det här.
Men det blev inte så.
Sedan jag blev gravid har han inte ens tagit i mig, han säger att han inte tänder på mig nu när jag är gravid. Han porrsurfar på nätterna när jag sover.
Han frågar aldrig hur jag mår eller hur det känns....eller hur "magen" mår....utan blir alltid bara arg när jag pratar om vilken mat jag skall äta eller äter för att bäbisen skall må bra, han blir arg och kallar mig nojjig. Jag vill ju bara vara duktig och ge min bäbis de bästa förutsättningarna, han tolkar det som nojja.
Jag går snart in i 5e månaden och det som skulle varit den lyckligaste tiden i mitt liv har varit det värsta jag har upplevt. Kärlekslöst och kallt. Jag är så himla ensam.
Vi bråkar mycket.
Mest för att han plötsligt dricker och är ute 4 kvällar i veckan och kommer hem och är arg, hotfull och går till attack direkt. Härom natten var jag rädd och sov själv i sovrummet efter att ha gråtit mig igenom ytterligare ett helt vansinnigt bråk som bottnade i endast en sak; att han var full och galet dum i huvudet. Han hann inte in genom dörren innan han körde igång. Stog aspackad och skulle tvinga mig till att rensa avloppet i badrummet kl 22.00 på kvällen när jag skulle lägga mig och sova bara för att detvar mina hårstrån som alltid fastnade där. *helt out of the blue, hur kom han ens att tänka på det?*
(för att inte tala om hur pinsamt det har varit sista tiden att möta grannar, de måste juhöra precis allt och fattat)
Han slog mig för många år sedan....jag trodde det var slut med det.....det var ju slut med det.
Och han ville ju verkligen detta men nu känns det som om ALLT har triggats igång igen pga. bäbisen och jag känner mig tvungen att planera för att lämna honom nu.
Detta skulle ju bli min lyckligaste tid i livet och så blev allt ett helvete.
Ingen ånger, inga snälla förlåtande ord, ingenting.
Ni förstår det är mitt fel. Det är JAG som är tjatig och värdelös. Det är jag som är en fet jävla förorts-fitta. Och aldrig är det hans barn utan min ungjävel i magen.
Det är mig det är fel på, ALLA andra älskar honom när han är full för att han är så trevlig.
*ironi*
För ett par månader sedan satt vi och höll varandra i handen framför TV´n och var så sammetslena och ömma mot varandra, vi var så lyckliga och han pratade konstant om hur roligt det skulle bli när jag blev gravid. Så var det jämt då.....och vi testade med stickor och försökte och "övade" och skrattade och kämpade för att få barn.
Sedan blev jag med barn.........och nu är jag mest rädd för att han till slut skall komma hem så arg och full och skogsgalen att han skadar magen.
Jag vet ju vad jag behöver göra, jag är ju inte dum i huvudet, jag behövde bara ösa ur mej för jag är så fruktansvärt förvirrad.
Vart tog verkligheten vägen? Just nu är allt bara twillightzoon.