• MaddeL

Ont/öm navel i v.39, Normalt?

Jag vänta mitt andra barn med bf 9 maj och jag har fått så himla ont runt naveln. Vill inte ha kläder mot huden där alls och stryker jag med handen över och runt naveln så är det alldeles ömt. Hade inte så med första, då ploppade naveln inte ens ut som den gjort denna gången. Är det vanligt att det blir så här?

• Svar på tråden Ont/öm navel i v.39, Normalt?
  • Drömmerdrömmar

Kan tänka mig att det är normalt att man är känslig just där..

men annars kan det ju vara navelbråck?

• TheMilky

Jag har haft ont till och från under min graviditet. Har även bristningarna runt naveln. Och det är ju för att det spänner ut så mycket runt där. Jag har en djup navel normalt, men nu så är den så utspänd att jag ser botten på den, vilket jag ALDRIG gjort

• Lottis77

Gud - JA! Jag är öm runt hela navelpartiet (v 39). Har varit i flera veckor. Om någon rör mig så dör jag!

Mamma till Hugo 050910 och väntar lillebror i maj-08
  • knuffel

Hej,

Jag har också haft ont i och runt naveln från och till. Först hade jag ont när den ploppade ut och sen har jag varit jätte öm i skinet runt naveln. Nu har jag börjat få bristningar runt naveln också vilket jag inte är glad med alls. Hoppas bara att detta inte är startskottet och att jag nu kommer få massa bristningar. Men jag tror att huden gör iont runt naveln pga av bristningarna och trycket där. Men jag tror inte det är något du ska vara orolig för.

Knuffel

• MaddeL

Mitt internet går upp o ner som en jojjo *irriterande*

Nynni: ungefär så känner jag också.
    Hoppas det inte är navelbråck, lät inte så kul. Med tanke på hur det spänner över magen är det kanske inte så konstigt att det blir ömt?

Den här graviditeten är så himla annorlunda mot den första. Känns som jag har noll koll den här gången.

Svar på tråden Ont/öm navel i v.39, Normalt?