• Familj Amstaff

nån som har erfarenhet om armbåge ur led??

Hej hej!

för o göra en lång historia kort så skulle min 2 åring va lika duktig o stor somm dom andra barnen här på gatan o skulle cykla nedför vår träsmatta utanför vårt hus o när hon gjorde d så välte hon tillslut efter ca 3meter o ja hann precis fånga upp henne innan hon slog i huvudet, men hon hann slå i armbågen o på akuten sa dom att den va ur led, o att d skulle bli bättre inom 2-4 dagar, visst vi har sett skillnad på att hon kan hoppa upp på stolen o i soffan själv o men vill itne stödja märkvärt på armen,
    idag 4de dagen så e hon fortfarande lite svullen o hård över armbågen o rör lika lite som hon gjorde dagen efter typ.

e d nån som veth ur länge d brukar hålla sej eller borde ja åka in?
    har ringt till barnmott. men dom ringer inte upp förän en timma ungefär.

bara ja som e lite orolig.

kramar o tack för svar!

kärleken till min familj övervinner allt
  • Svar på tråden nån som har erfarenhet om armbåge ur led??
  • Tindrande

jag drog min sons arm ut led en gång, och då gick det tillbaka efter ett par timmar, när vi var på akuten så gick det tillbaka av sig själv medans vi väntade på ortopeden

• Familj Amstaff

hur länga va han svullen o öm?
    d verkar som hon har vätska i armbågen o därför inte vill röra den upp o ner. vill tex inte ta nappen i den handen o stoppa i munnen,
    svårt o förklara men du kanske förstår hehe

• Familj Amstaff

ja dom sa den hoppade i rätt när vi röngtade den, eller hur d nu stavas, kanske glömde skriva d *förlåt*

• Some Say Love
    Familj Amstaff skrev 2008-04-29 10:18:24 följande:
    ja dom sa den hoppade i rätt när vi röngtade den, eller hur d nu stavas, kanske glömde skriva d *förlåt*
    Aha ok.. men om den nu ligger rätt så kan det absolut ta lite tid innan den "fungerar" som vanligt igen.. det är ju trots allt en skada som får läka...  att leden ligger rätt är ju bara början på läkninen!

Krama lilltjejen!
  • Familj Amstaff
    Välkommen till mej skrev 2008-04-29 17:28:03 följande:
    Aha ok.. men om den nu ligger rätt så kan det absolut ta lite tid innan den "fungerar" som vanligt igen.. det är ju trots allt en skada som får läka...  att leden ligger rätt är ju bara början på läkninen!Krama lilltjejen!
    jo d e klart, igår har vi lekt o lurat henne till o röra armen lite mera o idag så rör hon armen mycke mera än hon gjort hittils så d känns skönt, var även inne på bvc för 1års kontroll me lilla-systern o då kollade en läkare på armbågen samtidigt o sa d va inga problem.

tack så hemskt mycke för svar o tips o hjälp
Svar på tråden nån som har erfarenhet om armbåge ur led??